معاون نگهداری و پشتیبانی شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا ظرفیت دیتا را طی دو سه سال آینده تا 10 برابر افزایش دهیم.
کد خبر: ۲۳۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 17 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علی اعترافی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ارتباطات در مخابرات اردبیل اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا با نسب سیستم‌های جدید مشتریان خودمان را از امکانات نسل جدید تلفن همراه با پهنای باند مناسب و سرویس‌دهی سریع و مناسب در حوزه تلفن ثابت، همراه و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه دیتا و فیبر نوری فراهم آوریم.

وی گفت: باید ساختار انتقال شبکه که همان دیتا محسوب می‌شود به خوبی فراهم آید تا یک حرکت سازماندهی شده و مناسبی را بین شهرها و کانال‌های ارتباطی با ظرفیت بالای توانمندی ارتباطات و تعاملات بیشتر فراهم آید که به نظر می‌رسد با افزایش پهنای باند ما در سال‌های اخیر توانسته‌ایم تا 25 برابر ظرفیت بهره‌برداری از اینترنت را افزایش دهیم.

معاون نگهداری و پشتیبانی شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا ظرفیت دیتا را طی دو سه سال آینده تا 10 برابر افزایش دهیم تا زمینه برای بهره‌مندی راحت هموطنانمان از زیرساخت‌های توسعه ارتباطات بیشتر و بهتر فراهم آید.

اعترافی بیان کرد: در حال حاضر تمام شهرهای استان اردبیل و بیش از 99 درصد روستاها از ظرفیت فیبر نوری به عنوان سریع‌ترین زیرساخت ارتباطی بهره‌مند شوند به طوری که با پهنای باند مناسب و ظرفیت بالا و خرید تجهیزاتی که انجام دادیم تلاشمان بر این است تا در این حوزه بتوانیم فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را درست و مناسب انجام دهیم.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها مربوط به توسعه زیرساخت‌های شرکت مخابرات در برنامه پنج ساله است که قطعا با یک توان‌افزایی مناسب‌تر و مطلوب‌تر می‌توانیم در این زمینه گام‌های اساسی و جدی‌تری را برداریم.

معاون نگهداری و پشتیبانی شرکت مخابرات استان اردبیل عنوان کرد: دولت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین پیاده کردن دولت الکترونیک و برقرای اینترنت‌های پرسرعت سعی می‌کند در یک هدف‌گذاری مشخص به ازای هر خانواده با پهنای 10 گیگ اینترنت پرسرعت با تامین امنیت ارتباط بیشتر از طریق فیبر نوری و لینکی که در این زمینه انجام شده است در کنار برقراری سیستم رادیویی و فیبر نوری به صورت همزمان فراهم آورد.

اعترافی افزود: در مورد برخورداری هموطنانمان از اینترنت پرسرعت نیز اقدامات خوبی در چهار سال اخیر انجام شده به طوری که تا 25 برابر ظرفیت اینترنت افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 70 هزار نفر از ساکنان استان اردبیل در مناطق شهری و روستایی که شامل 170 روستاست از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: در گرامیداشت هفته ارتباطات در کنار واگذاری اینترنت با شرایط مناسب مودم رایگان بی‌سیم در اختیار هموطنانمان قرار می‌گیرد تا به صورت نامحدود از اینترنت استفاده کنند.

معاون نگهداری و پشتیبانی شرکت مخابرات استان اردبیل افزود: شرکت مخابرات امسال در بحث توانمندسازی و توسعه تلفن ثابت و سیار با داشتن بیش از یک میلیون و 70 هزار مشتری در تلفن همراه سعی می‌کند تا در شهرهای مختلف نسل سوم و در مرکز استان نسل چهارم تجهیزات و امکانات خود را راه‌اندازی کند.

اعترافی اظهار کرد: امسال و طی برنامه دو سال آینده به 10 برابری شدن ظرفیت دیتا دراستان فکر می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه به یک هدف‌گذاری مناسب و مطلوب دست پیدا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار