کد خبر: ۲۳۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 30 May 2016

فتحی بیرانوند






















به گزارش تابناک لرستان ،مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان بر لزوم تاسیس بانک ژنی گیاهی و جانوری در این استان تاکید کرد.
 مهرداد فتحی بیرانوند ظهر دوشنبه در جلسه بررسی استفاده از فناوری های زیست محیطی لرستان به ظرفیت های استان در حوزه محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: لرستان از لحاظ زیست محیطی حرف اول را در کشور می زند زیرا ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور را داشته و دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد جنگل های زاگرس در لرستان وجود دارد، افزود: لرستان در قلب زاگرس وجود دارد و ۱۰ درصد جنگل های کشور در آن قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: ۴۵۷ هزار هکتار از جنگل های استان به عنوان شکار و صید ممنوع تحت پوشش مستقیم و غیر مستقیم در حوزه مدیریت محیط زیست قرار دارد..

فتحی بیرانوند خشکیدگی جنگل های بلوط را مهمترین چالش در زاگرس دانست و گفت: یکی دیگر از معضلات زیست محیطی استان آلاینده های نفتی بوده بطوریکه  ۸۰۰ کیلومتر خطوط لوله های نفتی از لرستان عبور می کنند و با توجه به اینکه این خطوط در کنار مسیر رودخانه ها قرار گرفته اند تهدید جدی برای استان محسوب می شوند.

وی افزود: این لوله های خطوط نفتی پوسیده و قدیمی بوده که در صورت نشت علاوه بر آلوده شدن آب رود خانه ها به پایین دست رود خانه ها نیز خسارات زیادی وارد می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان به عدم وجود تصفیه خانه در شهرستان های لرستان اشاره کرد و گفت: لازم است در شهرستان های لرستان تصفیه خانه هایی احداث شود و پی گیری هایی در این خصوص انجام شود.

فتحی بیرانوند افزود: لرستان بواسطه عدم دسترسی به تکنولوژی های روز دنیا در بازیافت پسماندهای شهری و صنعتی مشکل دارد و نداشتن اطلاعات کافی در مورد مدیریت پسماندها سلامت مردم را به خطر می اندازد..

وی به وجود گرد و غبار و ریز گردها در لرستان اشاره کرد و بیان داشت: لرستان به خاطر وجود گردو غبار زیاد بیشترین ضرر را در حوزه سلامت مردمی دارد.

فتحی در ادامه با توجه با بالا بودن تنوع زیست محیطی پیشنهاداتی را ارائه کرد و گفت: تاسیس بانک ژنی گیاهی و جانوری در استان، استفاده مجدد از پساب فاضلاب ها و تصفیه فاضلاب کارخانه های الکل سازی از جمله مطالبات ما بوده که تقاضای پی گیری در این زمینه را داریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار