مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان سال 94 بیش از 35 هزار و 800 هکتار بادام کوهی از نوع اکالیپتوس و اسکوپاریا در این استان کاشته شده است.
کد خبر: ۲۳۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 01 June 2016
عزت الله بهشتی فر روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان بادام کاری بیش از 11 هزار هکتار آن مثمر است.
وی بیان کرد:کاشت بادام در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های کهگیلویه،چرام ،لنده ،گچساران و بهمئی از سوی منابع طبیعی با مشارکت مردم انجام شده است.
بهشتی فر اظهار کرد:کاشت بادام کوهی علاوه بر منبع در آمد و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه موجب حفظ و توسعه جنگل ها ،جلوگیری از فرسایش خاک، مقابله با بیابان زدایی و پایداری اکوسیستم می شود.
وی عنوان کرد: فصل برداشت بادام کوهی در کهگیلویه و بویراحمد آخر اردیبهشت ماه شروع و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در زمان برداشت بادام کوهی بیش از پنج هزار بهره بردار اقدام به برداشت این محصول می کنند.
وی گفت: پیش بینی می شود از هر هکتار 300 کیلوگرم و در مجموع بیش از چهار هزار تن بادام کوهی از بادامستان های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.
بهشتی فرد ادامه داد: این میزان برداشت بادام بیش از 24 میلیارد ریال صرفه اقتصادی برای بهره برداران دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحت یک میلیون و 550 هزار و 739 هکتار دارای یک میلیون و 426 هزار و 300 هکتار منابع ملی می باشد که از این سطح 873 هزار و 600 هکتار را جنگل و 552 هزار و 700 هکتار را مرتع و بیابان تشکیل می دهد.
با توجه به اینکه جنگل های زاگرس حدود 40 درصد از جنگلهای کل کشور را تشکیل می دهد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از جنگلهای زاگرس در بین استان های زاگرسی کشور 16 درصد است.
درختان بادام در تناوب 850 هزار هکتاری جنگل های بلوط و نیز در مراتع و مناطق تپه ماهوری گرمسیری کهکیلویه وبویراحمد رویش دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار