ایوبی، تبریز را گلی از گلستان زیبای ایران خواند و گفت: ایران برای ما یک واژه و یک سرپناه نیست؛ تنها یک تمدن کهن با اندیشه های سترگ نیست، بلکه باغی پر از گل های و میوه های رنگارنگ است.
کد خبر: ۲۳۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 02 June 2016
معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آغاز به کار موسسه فرهنگی و هنری 'صفای امید' در تبریز با خواندن دل نوشته ای از مقام علمی و ادبی دکتر محمدعلی موحد تجلیل کرد.

حجت اله ایوبی چهارشنبه شب در مراسم نشستی با دکتر محمدعلی موحد در تالار وحدت دانشگاه تبریز به مناسبت آغاز به کار موسسه فرهنگی هنری 'صفای امید' متشکل از دبیرستان و کتابخانه موحد در تبریز در مقام ادبی و یک عمر مولانا پژوهی وی سخن گفت.

ایوبی با بیان اینکه مدت هاست دکتر موحد پیگیر امور مدرسه و کتابخانه ای است که به نام وی نامگذاری شده است، افزود: برای محقق شدن آرزوهای استاد مدت ها تلاش می کنم و مردم آذربایجان اگر استاد را دوست دارند، به فکر اعتلای این مدرسه باشند.

وی با بیان اینکه این مدرسه فقط یک بنا و ساختمان نیست، بلکه یک مکتب و اندیشه است، اظهار کرد: با آغاز به کار مدرسه و کتابخانه آرزوهای استاد موحد تحقق پیدا می کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: امروز را مردمان تبریز همواره در یادها خواهند داشت؛ روزی که پیر فرزانه نقشه راه را بر ای فردا کشید و به آینده مردمان سرزمین اش اندیشید.

ایوبی، تبریز را گلی از گلستان زیبای ایران خواند و گفت: ایران برای ما یک واژه و یک سرپناه نیست؛ تنها یک تمدن کهن با اندیشه های سترگ نیست، بلکه باغی پر از گل های و میوه های رنگارنگ است.

وی افزود: باغ ایران تنها گل و گلبرگ نیست، سینه ای سرشار از علم و ادب و ایمان است؛ خواندن، نسخه ها را دیدن، باغ ایرانی یعنی گزینش پر وسواس واژه ها، باغ ایرانی یعنی نشستن در پای قله ها و کشیدن نقشه فتح قله ها.
ایوبی، شهر تبریز را مهد علم، ادب،عرفان و خاستگاه کاشف مولانا یعنی شمس تبریزی توصیف کرد و گفت: امروز در شهر پر از راز در برابر قامت شعر و ادب زانوی ادب می زنیم و به مقام بلند شاعران و عارفان و ادیبان این خطه درود می فرستیم.
موسسه غیر تجاری فرهنگی هنری 'صفای امید' با همت دکتر محمدعلی موحد مولانا شناس برجسته ایران با هدف ارتقای سطح آموزش و هنر نوجوانان، شناسایی و تشویق دانش آموزان مستعد و کوشش برای شکوفا کردن استعدادها در شهرک یاغچیان تبریز آغاز به کار کرده است.
کمک به دانش آموزان مستعد مستمند ، دایر کردن کتابخانه عمومی قابل استفاده در همه سطوح تحصیلی، اهتمام در انجام تحقیقات به منظور معرفی بزرگان و جلب توجه نسل جوان به افتخارات فرهنگی و ملی ایران از جمله اهداف این موسسه می باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار