معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با بیان اینکه استان فارس با شش و دو دهم درصد جمعیت کشور فقط پنج درصد از ارزش افزوده تولید ناخالص ملی را دارد گفت: این ارقام نشانگرآن است که فارس سهم واقعی خود را ازتوسعه اقتصاد به دست نیاورده است.
کد خبر: ۲۴۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 06 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: یدالله رحمانی دوشنبه در مراسم تودیع ومعارفه مدیر کل اقتصاد و دارایی فارس افزود: همه دستگاها باید تلاش کنند از ظرفیت های اقتصادی این استان بهره وری و استفاده مطلوب تر به عمل آید و شاخص های اقتصادی در این استان رشد کند.
معاون استاندار فارس افزود: 43 هزار میلیارد تومان حجم منابع بانکی استان فارس در سال گذشته بوده است ، با این ظرفیت بانکی استان فارس باید بتواند انبوه طرح های نیمه تمام خود را به سرانجام برساند.
به گفته رحمانی، فارس قابلیت های شگرف در حوزه سلامت ، کشاورزی و صنعت دارد اما از همه این قابلیت ها استفاده بهنیه به عمل نمی آید .
وی ادامه داد : 10 درصد از محصول کشاورزی کشور در استان فارس تولید می شود و این استان در تولید 24 محصول در کشور از جایگاه اول تا سوم برخوردار است اما محدودیت منابع آب کشاورزی فارس را تحت تاثیر قرار داده است ، باید راهکارها و تدابیر اقتصادی برای بهره وری بیشتر از منابع آب و گذر از دوران سخت تامین آب در این استان معطوف شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس همچنین گفت:راهکارهای اقتصاد مقاومتی از جمله مواردی است که باید با دقت دراین استان اجرایی گردد، فارس 4500 واحد صنعتی و 68 ناحیه و شهرک صنعتی دارد که بسیاری از این صنایع با مشکلات روبرو هستند .
وی همچنین از وجود 2100 هکتار محدوده صنایع انرژی بر در استان فارس به عنوان قابلیت برای توسعه اقصتادی یاد کرد و گفت:هزار هکتار منطقه ویژه اقتصادی در استان فارس وجود دارد که تا 2500 هکتار قابل افزایش است، این قابلیت ها می تواند اقتصاد فارس را رونق دوچندان دهد .
رحمانی گفت: پس از برجام و فراهم شدن فضای سرمایه گذاری در استان فارس 30 هیات اقتصادی خارجی به این استان سفر کرده اند ، این هیات ها پیشنهادها و ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داشته اند که باید اجرایی و عملیاتی شود .
در آیین یادشده بابک دایی به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی فارس معرفی و محمد حسن مبشری مدیرکل قبلی تودیع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار