معاون سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: محصول کشمش در استان مصرف داخلی ندارد و باید صادرات آن توسعه یابد.
کد خبر: ۲۴۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 12 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، کوروش کشاورز در جلسه ارائه برش شهرستانی برنامه 10 ساله اقتصاد مقاومتی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های 11گانه مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی می‌توان به ارتقای توان تولید ملی، توسعه اقتصادی دانش‌بنیان، مردمی کردن اقتصاد، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

وی افزود: توسعه و نوسازی صنایع کشور، رقابت‌پذیر کردن استان‌ها و هدفمندسازی یارانه از دیگر برنامه‌های مصوب ستاد مذکور است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در برنامه مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دو وظیفه برای جهاد کشاورزی تعریف شده است که شامل ارتقای توان تولید ملی و بهره‌وری می‌شود.

کشاورز اضافه کرد: جهاد کشاورزی در راستای ارتقای بهره‌وری آب نقش بسزایی دارد، چراکه تحقق این مهم سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیستم‌های آبی نوین و احداث پروژه‌ها در زمینه ارتقای بهره‌وری آب تنظیم می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در زمینه ارتقای توان تولید ملی طرح‌های تعریف می‌شود که امنیت غذایی، تولید محصولات راهبردی و پروژه‌های اجرایی در ضلع آن تعریف شده‌ است.

کشاورز خاطرنشان کرد: افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی مانند گندم، برنج، شکر، سیب‌زمینی، دانه‌های روغنی، حبوبات، پنبه، انواع گوشت، شیر و تخم‌مرغ در برنامه تدوین شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه ملی ابلاغ شده به دستور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزایش کمی و کیفی محصولات همچون پسته، انگور، نباتات علوفه‌ای و شیلات در برنامه گنجانده شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: تجهیز و نوسازی اراضی، ایجاد واحدهای فنی و اقتصادی، احداث و تکمیل شبکه‌های اصلی و فرعی و اعمال استاندارهای زیست محیطی و بهداشتی از برنامه‌های تدوین شده ملی در بخش کشاورزی است.

کشاورز افزود: از دیگر برنامه‌های ملی ابلاغ شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان به حمایت از توسعه محصولات سالم طبیعی و ارگانیک، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و اجرای نظام جامع دامپروری اشاره کرد.

وی ادامه داد: پوشش بهداشتی دام، طیور و آبزیان، ایجاد و گسترش شرکت‌های مشاوره‌ای ترویجی و آموزشی تحقق می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: ذخیره‌سازی محصولات اساسی مانند گندم و برنج، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی و صنعتی، حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی و پایه از دیگر برنامه‌های ملی ابلاغی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.

کشاورز تصریح کرد: اگر در گذشته موضوع آبخیزداری با جدیت پیگیری می‌شد، امروز شاهد کاهش افت سفره‌های زیرزمینی نبودیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پروژه‌های آبخیزداری در صدر جدول پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

کشاورز افزود: در برخی از محصولات کشاورزی، افزایش سطح و روند صعودی تولید وجود دارد که ارتقای علمکرد نیز باید در واحد کشت صورت گیرد.

وی ادامه داد: ارتقای عملکرد در واحد کشت علاوه بر افزایش سطح و روند تولید با ترویج، آموزش و استفاده از نهاده‌ها به صورت کارشناسی امکان‌پذیر است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: هر یک از پروژه‌های ابلاغ شده در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی سیاست‌ها، برنامه‌ها و اهداف تعیین شده‌ای دارد.

کشاورز با اشاره به تولید محصول کشمش در استان قزوین خاطرنشان کرد: این محصول مصرف داخلی ندارد و باید برای صادرات آن گام برداشت که اقدامات لازم صورت گرفته است، ولی باید توسعه یابد.
برچسب ها: تابناک قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار