کد خبر: ۲۵۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 05 July 2016
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان امان‌الله شاقوزایی در همایش روز دهیار اظهار داشت: دهیاران پیشانی توسعه و آبادانی روستاها هستند و با نفوذی که در بین جامعه خود دارند می توانند سبب بهبود رفتار مردم در برابر مخاطرات اجتماعی شوند.
وی گفت:بیمه هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است و دهیاران باید برای آگاهی دادن درباره فواید بیمه اجتماعی به مردم تلاش کنند و از این طریق در افزایش شاخص های اقتصادی نقش آفرین باشند.
وی ادامه داد: بیمه اجتماعی خطر را خریداری کرده و امنیت را به خانواده‌ها می‌فروشد و توسعه فرهنگ بیمه یک مسئولیت دسته ‌جمعی و فرابخشی است و همه باید دست‌ به ‌دست هم برای گسترش آن گام برداریم.
وی گفت: بهبود کیفیت زندگی مردم، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و محافظت از خانواده روستاییان و عشایر از اهداف پیشگیرانه این صندوق در جامعه است.
صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1383با مصوبه دولت شکل گرفت تا روستاییان و عشایر را در ازای دریافت حق بیمه از مزایای بیمه فوت، کارافتادگی و بازنشستگی برخوردار کند.
سقف سنی بیمه بازنشستگی این صندوق در گذشته برای مردان 55 و برای زنان 50 سال بود اما به ‌دلیل مغایرت قانونی آن، سقف سنی برداشته شد و تمامی روستاییان بالای 18سال می‌توانند از بیمه روستاییان و عشایر استفاده کرده و با پرداخت 15سال حق بیمه و رسیدن به سن 65سالگی از مزایای آن بهره مند شوند.
افرادی که متقاضی استفاده از این نوع بیمه هستند در مرحله نخست ‌باید برای نام نویسی به یکی از کارگزاری‌های این صندوق مراجعه کرده و پس از آن با ارسال کردن کد ملی خود به سامانه پیامکی 300037 از وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شده و پیگیری‌ های لازم را در این باره انجام دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار