علی اکبر شامانی: در ۳ ماهه‌ی نخست امسال بیش از ۱۱۱ میلیون کیلوگرم کالا به ارزش بیش از ۵۱ میلیون دلار از گمرکات استان گلستان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۲۵۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 11 July 2016
مدیر کل گمرکات استان گلستان گفت: در ۳ ماهه‌ی نخست امسال بیش از ۱۱۱ میلیون کیلوگرم کالا به ارزش بیش از ۵۱ میلیون دلار از گمرکات استان گلستان به خارج از کشور صادر شده است.
علی اکبر شامانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 3 ماهه‌ی نخست سال 95 کالای به وزن بیش از 111 میلیون کیلوگرم به ارزش بیش از 51 میلیون و 909 هزار دلار از گمرکات استان گلستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 25 درصد و از نظر ارزش دلاری 33 درصدکاهش را نشان می‌دهد.
وی پنیر، قطعات سوله، گوشت مرغ منجمد، رب گوجه فرنگی، خوراک آماده طیور، میلگرد، سیمان، لبنیات، گل و گیاه زینتی را 10 کالای عمده صادراتی از گمرکات استان گلستان اعلام کرد.
مدیر کل گمرکات استان گلستان تصریح کرد: بیش‌تر کالاهای صادراتی از استان گلستان به مقصد کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، روسیه، آذربایجان، ازبکستان و ترکیه بوده است.
شامانی از کاهش واردات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در 3 ماه‌ی نخست امسال کالایی به وزن بیش از 5 میلیون کیلوگرم به ارزش بیش از 5 میلیون و 180 هزار  دلار از گمرک مرزی اینچه‌برون تنها دروازه‌ی تجارت خارجی گلستان وارد کشور شده که به لحاظ وزنی 32 درصد و از نظر ارزش دلاری 26 درصد کاهش داشته است.
مدیر کل گمرکات گلستان اظهار کرد: جو، ماشین آلات خط تولید کاشی بتونی، کلر و پتاسیم، ماشین لباسشویی، دستگاه بسته‌بندی کالا، گندم، روغن ذرت، کود شیمیایی، یخچال و ید 10 قلم عمده کالای وارداتی از کشورهای قزاقستان، ترکیه، ایتالیا، یونان، ترکمنستان، روسیه، امارات، چین و بلغارستان بوده است.
شامانی افزود: در سه ماهه‌ی نخست امسال 148 دستگاه کامیون تحت رویه‌ی ترانزیت خارجی از گمرک اینچه‌برون تردد داشته‌اند و در این مدت تعداد 142 دستگاه کامیون تحت حمایت کارنه‌تیر از گمرک اینچه‌برون تردد داشته‌اند.
وی هم‌چنین از ورود 12 هزار و 134 مسافر از گمرک مرزی اینچه‌برون به کشورمان خبر داد و گفت: در مجموع کالایی به ارزش 744 هزار دلار تحت رویه‌ی صادرات چمدانی از گمرک مرزی اینچه‌برون به خارج از کشور صادر شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار