کد خبر: ۲۶۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 18 July 2016


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از کنترل کامل حشره ملخ‌ شکم‌ بادمجانی در مراتع این استان خبر داد.

حامد فرضی امروز در تماس با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین آفات گیاهی، هجوم گونه‌ای از ملخ‌ها به نام ملخ‌های بادمجانی و یا همان ملخ شکم بادمجانی به مراتع، اراضی کشاورزی و باغات است.

وی افزود: این آفت در کنار آسیب رساندن به مراتع و اراضی کشاورزی، به دلیل تغذیه از برگ درختان، به باغات نیز آسیب رسانده و حتی در مواردی منجر به خشکیده شدن درختان شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تصریح کرد: به همین دلیل سالانه میلیاردها دلار در سراسر کشور صرف مبارزه با این آفت می‌شود و منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل خساراتی که این آفت، تلاش ویژه‌ای برای شناسایی مکان‌های رشد و جلوگیری از شیوع آن در دستور کار دارد.

فرضی گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری گزارش‌هایی از سوی ساکنانی در مناطق کرج و طالقان و همچنین کشاورزان مبنی بر مشاهده ملخ شکم بادمجانی داشتیم، که به دلیل حساسیت موضوع بلافاصله پیگیری‌های لازم انجام شد.

وی تصریح کرد: حتی از طریق رسانه‌ها این موضوع به اطلاع مردم و به ویژه روستاییان، باغداران و کشاورزان رسید تا آگاهی‌ لازم را برای مقابله با این آفت داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: با تلاش‌های صورت گرفته طی حدود دو ماه اخیر و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و همچنین استانداری البرز، اقدامات لازم برای مقابله با این آفت انجام و در حال حاضر ملخ شکم بادمجانی به طور کامل در مراتع و باغات استان البرز مهار و کنترل شده است.

فرضی اظهار داشت: با توجه به اینکه برای مقابله با این آفت باید سم‌پاشی انجام می‌شد و حوزه نفوذ آن مربوط به مناطقی بود که آبریز سدهای طالقان و کرج محسوب می‌شود، کار بسیار سختی داشتیم.

وی گفت: باید این کار به صورتی انجام می‌شد که سموم به آبریز سدهای فوق سرایت نکند و خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی این مهم حاصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار