کد خبر: ۲۷۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 03 August 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایران اسلامی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به یک قدرت جهانی و یک الگوی کامل در برقراری حکومت اسلامی در جهان تبدیل شده است، همواره مورد تاخت و تاز و تهدیدات دشمنان و گروه‌های تروریستی بوده و آنها در این چند سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد با سردمداری عوامل استکبار به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند.

از زمانی که کشورهای غربی به بهانه مبارزه با تروریسم نفوذ خود را در منطقه خاورمیانه گسترش دادند چند سالی می‌گذرد، اما در این مدت نه تنها فعالیت‌های تروریستی کاهش نیافت، بلکه دامنه آن بیش از گذشته شده است.

یکی از این گروهک‌ها، سلفی‌های تندرو و منحرفی هستند که با ظهور در چند سال اخیر و با توهمی که از اسلام دارند تنها همفکران خود را پیروان واقعی آئین اسلام می‌دانند و سایرین را کافر بحساب می‌آورند.

از جمله فرقه‌های آنها گروه موسوم به «توحید و جهاد» است که در طول سال‌های 88 تا 91 دست به ترورهایی زدند و افرادی شاخص در کردستان را به شهادت رساندند.

گروهک تروریستی تکفیری موسوم به «توحید و جهاد» بعد از سفر رهبری به استان کردستان در سال 88 با هدف تفرقه بین شیعه و سنی و احیای غائله‌های قومی در استان کردستان، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه موقت سنندج، دو قاضی دادگستری، چهار محیط‌بان و یک طلافروش در کردستان را شهید کردند.

آنها همچنین سال 91 در یک اقدام جنایتکارانه، با تیراندازی به سوی مردم در میدان آزادی سنندج، 5 نفر را شهید و 9 نفر دیگر را زخمی کردند.

علاوه بر این، در پرونده سیاه این افراد سرقت‌های مسلحانه و آدم‌ربایی نیز دیده می‌شود. آنها درصدد بودند با بمب‌‌گذاری در نقاط مختلف استان رعب و وحشت عمومی ایجاد کنند که در نهایت با تلاش نیروهای امنیتی استان کردستان، تعدادی از این افراد به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز دستگیر و به جنایات خود در استان اعتراف کردند.

اعضای این گروه روز سه‌شنبه با اجرای حکم دستگاه قضایی استان کردستان اعدام شدند و به سزای اعمال ننگین خود رسیدند.

کاوه شریفی فرمانده گروهک تروریستی «توحید و جهاد» که هدایت عملیات‌های ترور شخصیت‌های مذهبی کردستان را شکل می‌داد در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «تکفیر و ترور» که از شبکه استانی مرکز کردستان پخش شد، گفت: با تهیه خانه‌ای در سنندج، 27 نفر را توسط سلاح‌هایی که با کمک افراد عراقی به داخل کشور وارد کرده بودیم، مسلح و آنها را به دو گروه تقسیم کردیم.

وی گفت: لیستی از افرادی را که قرار بود ترور کنیم در دست داشتیم و در جلسه چهار نفره خود، افرادی را برای ترور انتخاب کردیم که قاضی «مهدی کامیانی» از قضات دادگستری کردستان اولین نفری بود که قرار شد ترور شود.

شریفی افزود: افرادی را مشخص کردیم تا قاضی کامیانی را زیرنظر بگیرند که در یکی از روزها که افراد ما برای سرقت یکی از بانک‌های خیابان انقلاب سنندج رفته بودند، اتفاقی قاضی کامیانی را آنجا دیده بودند و از سرقت بانک منصرف شدند چون اولویت ما ترور این افراد بود.

وی اضافه کرد: افراد ما در بیرون بانک و کمی پایین‌تر منتظر می‌مانند تا این قاضی از بانک خارج می‌شود و در آن زمان وی را ترور می‌کنند.

 فرمانده گروهک تروریستی «توحید و جهاد» گفت: ماموستا برهان عالی امام جمعه موقت سنندج هم دومین نفری بود که باید ترور می‌کردیم چون او مخالف ما بود و علیه ما صحبت می‌کرد که در جلسه‌ای به این نتیجه رسیدیم که وی عقیده‌ای شرک‌آلود دارد و باید کشته شود.

شریفی تصریح کرد: تعریف ما از ایمان، یعنی تمام چیزهایی که خدا امر کرده اگر انجام ندهید، کافرید و تمام مواردی که خدا نهی کرده اگر انجام دهید بازهم کافرید و فرقی بین گناه صغیره و کبیره وجود ندارد.

وی افزود: برای یکی از افراد گروه، اسلحه‌ای تهیه کردم و به او گفتم که محل زندگی برهان عالی را پیدا کند اما او رفت و وی را به قتل رساند.

البته به کمک شخص دیگری این کار را انجام داد. به این صورت که آن شخص با پرسش یک سؤال شرعی ماموستا برهان عالی را مشغول می‌کند و دیگری در فرصت مناسب دو تیر را به پیشانی وی شلیک می‌کند و سپس متواری می‌شوند.

پیروان این فرقه اعتقاد دارند کشتن انسان‌هایی که به زعم آنها کافر هستند موجب نزدیکی به خدا و رسیدن به درجات بالاتر بهشت می‌شود.

لقمان امینی 25 ساله یکی از اعضای همین گروهک است. وی ماموستا محمد شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری را در 26 شهریور ماه سال 88 ترور کرد.

امینی در اعترافاتش گفته بود: «کشتن ماموستا شیخ‌الاسلام را کار خیر می‌دانستم، چراکه به ما گفته بودند وی یکی از سران کفار است و موجب گوشه‌نشینی اهل سنت شده است».

در جلو مسجد کمین کردم تا ماموستا و خادم مسجد بیرون آمدند، از پشت سر به آنها نزدیک شده و مرحوم شیخ‌الاسلام را صدا زدم. به محض اینکه رویش را به سمت من برگرداند با اسلحه‌ای که از قبل آماده کرده بودم به سمت او شلیک کردم چون می‌خواستم در جمع کردن خیرات از بقیه پیشی بگیرم».

این در حالی است که ماموستا شیخ‌الاسلام اصلا فردی سیاسی نبود و تنها فقه و دروس مذهبی را تدریس می‌کرد. بعد از ترور ماموستا شیخ‌الاسلام، رهبر معظم انقلاب در پیامی با محکوم کردن این جنایات، آن را در راستای خدمت به استکبار معرفی کردند.

به باور این فرقه ضاله، اگر مسلمانی به اشتباه هدف گلوله آنها قرار بگیرد به بهشت می‌رود که لقمان امینی از اعضای این گروهک تروریستی تکفیری می‌گفت: «ما کفار را می‌کشیم، اما اگر به اشتباه مسلمانی هم کشته شد برای ما عذر است و برای او اجر.»

به گزارش فارس؛ مهرماه سال 89 هم دو تن از عناصر گروهک «توحید و جهاد» به نام‌های ادریس نعمتی و امجد پیوند در میدان آزادی سنندج رهگذران و ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را به گلوله بستند که در این حمله ناجوانمردانه 5 نفر شهید و 9 تن دیگر مجروح ‌شدند.

شهادت چهار نفر از محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست کردستان نیز یکی دیگر از جنایات گروهک تکفیری تروریستی موسوم به «توحید و جهاد» است که در آخرین روزهای زمستان سال 90 رقم خورد.

ادریس نعمتی 22 ساله که پس از این عملیات دستگیر شد در اعترافات خود می‌گوید: «در جاده‌ای کمین کردیم و پس از رسیدن خودروی محیط‌بانی اقدام به تیراندازی به سوی آنها کردیم و همگی آنها را به قتل رساندیم.»

از نظر این گروه انحرافی، سرقت و آدم‌کشی اگر در مسیر ترویج دین باشد مجاز است تا آنجا که قبل از اجرای ترورها به یک طلافروشی در قروه دستبرد زده و با سرقت طلاها، صاحب مغازه را نیز در یک بیابان به قتل می‌رسانند.

مختار رحیمی یکی دیگر از اعضای گروهک تروریستی «توحید و جهاد» و قاتل خلیفه ابراهیم فرهادی طلافروش قروه‌ای بود. او در برنامه‌ای دیگر در تشریح ماجرای کشتن این شخص، گفت: «صاحب مغازه را با چشم بسته و دستبند بیرون آوردیم، او را سوار ماشین کردیم و به خارج از شهر انتقال دادیم. در آنجا او را از خودرو پیاده کرده و به محل خلوتی بردیم و من با شلیک چند گلوله به زندگی او پایان دادم ضمن آنکه طلاهای او را نیز با خود بردیم».

کاوه شریفی فرمانده گروهک موسوم به «توحید و جهاد» گفت: بعد از اینکه دو ماموستای اهل سنت و دو قاضی اهل تشیع را ترور کردیم به این نتیجه رسیدیم تا با انتشار بیانیه‌ای، کشته‌های اهل سنت را به دولت و کشته‌های اهل تشیع را به مردم اهل سنت نسبت دهیم، تا به اختلافات شیعه و سنی دامن بزنیم و خود را از آسیب‌های احتمالی نجات دهیم.

وی افزود: چه شیعه و چه سنی فرقی نداشت چون هر کس نظری خلاف عقیده ما داشت، کافر بود و باید کشته می‌شد.

هر چند این تروریست‌ها به سزای عمل خود رسیدند اما تا وقتی که کج‌اندیشان دیگری مانند این گروهک‌ها وجود دارند و کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم فرصت سوءاستفاده از آنها را داشته باشند این قضایا ادامه خواهد داشت که گروهک داعش اکنون در راستای اهداف پلید استکباری صهیونیستی دشمنان دین و اسلام جنایات زیادی را در کشورهای مسلمان مرتکب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار