استاندار قزوین گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از تشکلها و احزاب سیاسی استان انتظار داریم با ایده ها و راهکارهای خود به فرهنگ سازی و گفتمان مشترک در این زمینه کمک کنند.
کد خبر: ۲۷۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 10 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی دراولین جلسه هم اندیشی احزاب، گروهها و تشکل های سیاسی استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: فعالان، احزاب و تشکل های سیاسی استان می بایست در راستای عملیاتی کردن اهداف و مولفه های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان هدف گذاری امسال اعلام شده است، نقش خود را بخوبی ایفا کنند.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: احزاب و تشکل های سیاسی به عنوان گروههای مرجع علاوه بر گرایش های سیاسی، با هم گرایی در جلب مشارکت مردم، در زمینه فرهنگ سازی و گفتمان سازی در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی بکوشند.

استاندار قزوین عملیاتی کردن اهداف و مولفه های اقتصاد مقاومتی را مهمترین اولویت امسال عنوان کرد وافزود: احزاب و تشکل های سیاسی علاوه بر فعالیت های سیاسی با پشتیبانی و جدیت در راستای منویات رهبری در نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه با توجه به قرار داشتن در شرایط سخت اقتصادی، دولت را نیز در تحقق اهداف و تصمیماتش با ارایه راهکارهایی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی یاری کنند.

وی بر فعالیت احزاب و گروههای سیاسی بر مبنای قانون تاکید کرد و افزود: مبنای اصلی ما در فعالیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مدنی، عمل در چارچوب قانون است و هر شخص و گروهی از قانون تبعیت نکند از سلامت کامل برخوردار نیست.

همتی با تاکید مجدد بر همدلی، اتحاد در جامعه مدیریتی و سیاسی تاکید کرد و افزود: اتحاد لازمه این مقطع زمانی در کشور است، انتشار فیش های نامتعارف در شبکه های اجتماعی با تخریب دولت همراه بود با توجه به اینکه افراط و تفریط در همه زمینه ها نامناسب و خطاست در شبکه های اجتماعی نباید به شخصیت اشخاص و گروهها اهانت شود و نقدها نیز نباید با تخریب همراه باشد.

استاندار قزوین به عنوان نماینده عالی دولت درمنطقه در بخش دیگری ازسخنان خود بر ضرورت همراهی مدیران باتصمیمات و برنامه های دولت تدبیرو امید تاکید کرد و افزود: مدیران محافظه کار به درد این مقطع از کشور نمی خورند بلکه مدیران شجاعی که مبتنی بر عقلانیت وشجاعت عملکرد خود را بر اساس شرایط کشور ترسیم می کنند و اهداف بزرگی را در تدوین برنامه های خود مدنظر دارند مناسب هستند.

همتی ادامه داد: در این مقطع زمانی به مدیرانی نیاز داریم که قدرت جذب سرمایه های داخلی و خارجی را که توسط بخش خصوصی و سرمایه های مردمی پیشنهاد می شود را با هدف توسعه، پیشرفت و اعتلای استان داشته باشند و تمامی ظرفیت های بخش خصوصی می بایست توسط مدیران و با همراهی آنها هدایت شوند.

وی ادامه داد: خروجی عملکرد مسئولان برای ما مهم است و مدیران بایستی با دیدگاه و عملکرد فراجناحی با اعتقاد، ایمان و تلاش مضاعف به اجرایی کردن برنامه های دولت تدبیرو امید باور داشته باشند چون ما در مقابل مردم و رهبری مسئول هستیم و در راستای سیاست های کلان کشور بایستی برنامه ریزی داشته باشیم.

همتی گفت:توجه به ارایه راهکار در راستای حل مشکلات استان ضروری است وامور مهمی مانند مدیریت منابع آبی وافزایش بیابانزایی به ۲۰۰ هزار هکتار که به کانون تهدیدی برای استان تبدیل شده از موارد مهمی است که بایستی برای حل این مشکل تصمیم گیری و راهکار ارایه شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: اطلاع و شنیدن نظر اعضای احزاب برای ما مهم است و دراستانداری، پذیرای ملاقات و ارتباط حضوری با فعالان و صاحب نظران احزاب و گروههای سیاسی برای دریافت نظر، دیدگاهها، پیشنهاد و راهکارها در راستای پیشرفت و توسعه استان در حوزه های مختلف هستیم.

همتی بر ضرورت انتخاب مکانی مناسب برای تشکیل خانه احزاب و تشکل های سیاسی استان در اولین فرصت با هدف همفکری، اتحاد و ارایه راهکارهای مناسب در راستای تحقق توسعه در استان تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جلب مشارکت بخش خصوصی و هدایت سرمایه های مردمی را دراقتصاد با هدف ارتقاء و تقویت تولید و رونق فضای کسب و کار در استان ضروری دانست و گفت: احزاب نیز به خاطر تاثیرگذاری در جامعه می بایست در این راستا سهم مناسبی داشته باشند.

استاندار قزوین اضافه کرد: اهداف اقتصاد مقاومتی ایستادگی دربرابر فشارهای دشمن با اتکا به تولید داخلی، بسیج منابع داخلی و تقویت صادرات است.

استاندارقزوین یادآورشد: اتحاد و همدلی در کنار گرایش سیاسی در شرایط فعلی کشور ضروری است و نقدها نیز بایستی منصفانه و همراه با راهکار باشد تا موجب شادی دشمنان نشود.

در این جلسه برخی از نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی فعال در استان نظر، پیشنهاد و راهکارهای خود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و دیگر محورها را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار