همزمان با هفته دولت؛
معاون امور عمرانی استاندار قم از افتتاح ۱۸۶ پروژه با ایجاد اشتغال برای هزار و ۶۵۵ نفر در قم خبر داد.
کد خبر: ۲۸۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 22 August 2016
به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی، در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در هفته دولت ۱۸۶ پروژه زیربنایی و عمرانی، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری با اعتبار بیش از ۳۵۵ میلیارد تومان در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: تعداد پروژه‌های عمرانی ۱۲۷ مورد، پروژه‌های کشاورزی ۴۲ مورد، پروژه‌های صنعتی ۳ مورد، پروژه‌های گردشگری ۴ مورد و 10 پروژه نیز در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی است که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

پروژه‌های عمرانی در قم فعال است

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طول یک سال گذشته با توجه به محدودیت منابع مالی، مسئولان استان توانستند منابع خوبی را جذب کنند، ادامه داد: در طول سال گذشته تمامی پروژه‌ها در استان قم فعال بوده و هر چند که ممکن است برخی از پروژه‌ها روند کندی داشته باشند.

وی بیان داشت: در هفته دولت، سازمان بهزیستی ۱۴۴ واحد مسکونی به مددجویان خود تحویل می‌دهد و دو گلزار شهدا در بخش‌های مختلف استان از جمله کهک و بخش مرکزی نیز ساماندهی و به بهره‌برداری می‌رسد.

برخی از پروژه‌هایی که در هفته دولت در قم افتتاح می‌شود

بهشتی، با اشاره به برخی دیگر از پروژه‌هایی که در هفته دولت در قم به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: ۶ طرح هادی در روستاهای بخش‌های مختلف استان، همچنین فاز اول طرح جامع گمرکی استان، اصلاح و توسعه شبکه آبی به طول ۴۶ کیلومتر، احداث پروژه گردشگری مهرماه در اتوبان قم - تهران با مشارکت بخش خصوصی، همچنین اجرای طرح جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب در منطقه نیروگاه، طرح وای فای شهری، توسعه شبکه فیبر نوری، ایجاد پاسگاه محیط بانی در منطقه حوض سلطان، نوسازی، تجهیز و ساخت تعدادی از مدارس در بخش‌های مختلف استان از جمله طرح‌های است که در هفته دولت در قم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی ۴۲ پروژه را افتتاح خواهیم کرد، افزود: احیا و مرمت قنات، پوشش انهار همچنین راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای، واحدهای دامپروری و مرغداری از جمله پروژه‌های بخش کشاورزی است.

معاون امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه در بخش مدیریت شهری نیز پروژه‌های مختلفی در این ایام مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، بیان داشت: احداث و بهره برداری از بوستان‌های مختلف، اصلاح شبکه معابر، جدول گذاری، احداث دو ایستگاه آتش نشانی، آسفالت مناطق مختلف شهری از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های استان قم در حال حاضر نیمه تمام هستند، بیان داشت: تعداد ۶۲ پروژه عمرانی در استان قم شناسایی شده که نیمه تمام مانده است و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی می‌توان آنها را بخش خصوصی واگذار کرد که مقدمات انجام این کار در حال انجام است.

در کمیسیون ماده ۵ منافع عمومی ملاک تصمیم گیری‌ها است

بهشتی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون ماده ۵ اظهار داشت: بر اساس قانون شورای عالی شهرسازی و معماری، کمیسیون ماده ۵ این اختیار را دارد تا تغییراتی در طرح تفصیلی شهرها ایجاد کند.

وی بیان داشت: از سال ۸۰ تا کنون عضو کمیسیون ماده ۵ هستم و در این سال‌ها تلاش شده است تا منافع عمومی ملاک تصمیم گیری‌ها باشد.

مصوبات کمیسیون ماده ۵ از این پس در روزنامه‌های محلی منتشر می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: اخیراً شورای عالی شهرسازی با حکم وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که مصوبات کمیسیون ماده ۵ می‌بایست در مطبوعات استانی منتشر شود اما کماکان حضور خبرنگاران به این کمیسیون امکان پذیر نیست.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتقاد از تغییر کاربری یکی از باغ‌های شهر، گفت: تنها بخشی از این باغ که از آن اسم برده شد سبز است و مابقی آن در کنار مدرسه امام موسی کاظم(ع) بدون درخت است که تنها به این بخش از ان اجازه تغییر کاربری داده شده است.

بهشتی، با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۵ استان مصوبه‌ای داشتیم که کم نظیر بوده است، افزود: کمیسیون ماده ۵ استان قم، مصوب کرده باغ‌های مشجر از محدوده شهر خارج هستند که این اقدام مثبتی است برای حفظ باغات که در نوع خود کم نظیر بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار قم بیان داشت: ممکن است مصوبات کمیسیون ماده ۵ دارای موافقین و مخالفینی باشد اما ملاک کار کارشناسی است و در برخی از موارد نیز رأی‌گیری انجام می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار