19 سال پیش کارخانه تولید خوراک دام طیور آذر کولش افتتاح شد و اکنون 16 سال می‌شود که این واحد تعطیل است.
کد خبر: ۲۸۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 31 August 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، کارخانه خوراک دام و طیور آذر کولش خلخال یکی از بزرگترین واحدهای تولید خوراک دام طیور استان اردبیل در خلخال است که درسال 76 با سرمایه هنگفت و تجهیزات پیشرفته تولید خوراک دام طیور به بهره برداری رسید ولی بعد از سه سال بعد از آن به علت نامعلومی تعطیل و این واحد هم اکنون پای به شانزدهمین سال تعطیلی خود پای گذاشت و اکنون جوانان جویای کار خواستار تعیین تکلیف این واحد  تولیدی تعطیل هستند.

 این واحد که با اشتغالزایی 40 نفر در هر شیفت و با دو شیفت کاری در سال 76 فعال بود و در هر ساعت 15 تن خوراک دام تولید می‌کرد اکنون به خرابه ای بیش تبدیل شده است.

به گفته شاهدان محلی و همسایگان این واحد تولیدی روزانه 350 تن خوراک دام تولید و از طریق بخش خصوصی و ادارات به مصرف کل استان و استان‌های همجوار می‌رسید.

 باخبر شدیم که سیلوهای فلزی این واحد تولیدی نیز به ضایعات فروخته شده و دیگر چیزی از انبارها و آن همه محل نگهداری خوراک دام نمانده است.

 در سال گذشته هم سفیر آذربایجان به اتفاق مسؤولان از این پروژه تعطیل شده بازدیدی انجام دادند و همه مصوبات این بازدید و سفر مسؤولان خارجی بر روز کاغذ ماندگار شد.

اهالی شهر خلخال در گفتگو با خبرنگار فارس اردبیل خواستار تعیین تکلیف این واحد تولیدی شدند.

اهالی می گویند حیف این همه تجهیزات نیست که بیش از 15 سال است در زیر باران برف اکنون پوسیده است.

 موفق نشدیم تا مدیر عامل سابق این کارخانه را پیدا کنیم ولی به سراغ مسؤولان خواهیم رفت و در گزارش‌های بعدی دلیل و علت تعطیلی این واحد که روزی محصولاتش به بیش از 4 استان صادر می‌شد را جویا خواهیم شد.

 جوانان تحصیل کرده و بیکار خلخال نیز خواستار توجه جدی مسؤولان به تعیین تکلیف این کارخانه تعطیل شده و گفتند: در جایی لازم است با صرف هزینه کلان و وضعیت امروز کشور زیر ساخت ایجاد شود ولی ضمن اظهار تاسف این زیر ساخت عظیم که با پول و وضعیت امروز شاید هزینه یک تا   10 میلیاردی را برای ساخت بخواهد به خرابه تبدیل شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار