کد خبر: ۲۸۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 03 September 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: برای احیای آب‌انبارها و حمام‌های وقفی در یزد پیگیری‌هایی صورت گرفته و در صدد استفاده بهینه از آنها با استفاده از حکم شرعی هستیم.

حجت الاسلام حسین زارع زاده  با اشاره به اینکه آب انبارها و حمام های قدیمی بخش قابل توجهی از موقوفات استان یزد را تشکیل می دهند، اظهار داشت: به دلیل پیشرفت های صورت گرفته در جامعه و تغییر سبک و سیاق زندگی، این فضاها دیگر مانند گذشته در زندگی مردم کاربرد ندارند.

وی عنوان کرد: در عین حال وظیفه اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی این موقوفات، تلاش برای حفظ کاربری فضاهای وقف شده و استفاده از درآمد آن در راستای عمل به نیات واقفان است.

زارع زاده بیان کرد: در برخی موارد فضاهایی به آب انبارها، حمام‌ها و ... اضافه شده تا به روز رسانی شوند و مورد استفاده مردم قرار گیرند اما در برخی موارد دیگر این اقدام امکان پذیر نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: در چنین مواردی باید از حاکم شرع مجوز شرعی گرفته شود تا تغییر کاربری امکان پذیر شود نظیر آب انبارهایی که امروز به زورخانه تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی حمام‌ها نیز به رستوران تبدیل شده است، افزود: با ایجاد کاربری‌های جدید می‌توان علاوه بر احیای موقوفه و جلوگیری از مخروبه شدن آن، از موقوفه کسب درآمد کرد و در راستای اجرای نیت واقف از آن استفاده کرد.

به گزارش مهر، استان یزد بالغ بر ۱۲ هزار موقوفه ثبت شده و ۵۰ هزار رقبه دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار