سرپرست مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه وشهرسازی لارستان گفت:سطح وسیعی از باغ ها و نخلستان های واقع در محدوده و حریم شهرها و به خصوص در محدوده و داخل بافت های شهری مورد تعرض و تخریب قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۹۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 05 September 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهندس سلمان مهرابی سرپرست دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:طبق بررسی های به عمل آمده و رجوع به تصاویر ماهواره ای از 20 سال اخیر تاکنون سطح وسیعی از باغ ها و نخلستان های واقع در محدوده و حریم شهرها و به خصوص در محدوده و داخل بافت های شهری مورد تعرض و تخریب قرار گرفته است .
مهرابی با اشاره به اهداف تعارضات صورت گرفته گفت:هدف اصلی این تعارض و تخریب گرایی ها که منجر به نابودی درختان و نخل های موجود شده ، قصد بر تغییر کاربری اراضی و تظاهر به بایر بودن برای اخذ موافقت سازمان های ذیربط با این موضوع بوده است .
سرپرست مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: با توجه به این اتفاقات و حفظ جایگاه باغ ها و نخلستان های واقع در محدوده و حریم شهرها ، درخواست های تغییر کاربری مطروحه در کمیسیون ماده 5 بر روی این اراضی با دقت و حساسیت ویژه ای بررسی و به نحوی تصمیم گیری و عمل خواهد شد که دیگر همچون گذشته شاهد آسیب دیدن به باغ ها و نخلستان های باقی مانده نباشیم .
وی افزود : با توجه به اهمیت موضوع ضمن هماهنگی با دیگر سازمان ها و نهاد های مرتبط با این مهم مقرر شده که علاوه بر استعلامات لازم و استفاده از نظرات کارشناسان صاحب صلاحیت و مورد اطمینان و همچنین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری ، پرونده های ارجاع شده به کمیسون ماده 12 قانون زمین شهری که تنها مرجع صالح برای تشخیص عمران و احیای اراضی واقع در محدوده و حریم شهرها می باشد ، از امور اراضی جهاد کشاورزی نیز اخذ نظر شود .
مهرابی با اشاره به اینکه سهم خشکسالی از این موضوع با توجه به پایداری و مقاومت درختان نخل نسبت به کم آبی بسیار ناچیز است، عنوان داشت : اعمال متعارضان در تخریب عمومی این باغ ها و نخلستان ها بر اساس مستندات و رجوع به عکس های هوایی بسیار محرز است و با توجه به چشم انداز و سیاست های مورد عمل اداره کل راه و شهرسازی لارستان به چنین درخواست هایی ترتیب اثر داده نخواهد شد و با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز به صورت جدی برخورد می شود و متخلفین به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار