مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان بابیان اینکه جامعه برای پویایی نیاز به اعتدال دارد، گفت: این اعتدال در رفتارهای هنری، فرهنگی، سیاسی و تمام فرازهای زندگی ضروری است و یکی از مولفه های تامین کننده اعتدال؛ نشاط، شادمانی و ایجاد امید و خودباوری است.
کد خبر: ۳۰۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 24 September 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان بابیان اینکه جامعه برای پویایی نیاز به اعتدال دارد، گفت: این اعتدال در رفتارهای هنری، فرهنگی، سیاسی و تمام فرازهای زندگی ضروری است و یکی از مولفه های تامین کننده اعتدال؛ نشاط، شادمانی و ایجاد امید و خودباوری است.

 حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی جوان گلستان، افزود: حضور خیل عظیم نوجوانان و جوانان در این رویداد هنری نشان داد که می توان گام های عملی در مسیر خودباوری آنها برداشت که زمینه ساز پویایی آنها باشد. 
 
وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان در چهارچوب شرح وظایف خود عمل کرده است و ماموریت هایی که قانون گذار برایش تعیین کرده است را طبق شرح وظایف به انجام رسانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان گفت  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر بستر مناسبی برای تامین نشاط، برای ایجاد امید و خودباوری در نسل جوان که آینده ساز این مملکت خواهد بود، استفاده می کند؛ اگر چه بستر سازی برای حضور خیل جوانان در این رویدادها زیباست اما هر کسی توفیق درک اینگونه زیبایی ها را ندارد و چشم پاک می طلبد.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج درصد کار موسیقی انجام می دهد و ۹۵ درصد فعالیت های دیگر انجام می‌دهد، اظهار کرد: چطور می شود بعضی ها نسبت به این پنج درصد این همه حساسند، مشکل کجاست؟ من به تمام افرادی که اظهار نگرانی کرده اند چه رسمی و چه غیررسمی گفته ام به جای بیرون ایستادن وارد میدان شوید تا با همفکری در رابطه با برنامه هایی که در قالب کنسرت ها اجرا می شود به دنبال جایگزین بهتری باشیم و اگر جایگزین بهتری نداشتیم با داشته هایمان بسازیم و من این را وظیفه خود می دانم تا به آن رسیدگی کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان گفت: انسان در بین مخلوقات خداوند تنها موجودی است که کمال مطلق طلب است و به همین دلیل خداوند به آفرینش چنین موجودی افتخار می کند.

وی افزود: همه فراز و فرود های زندگی بشر، رفتارها و گفتارها، جنگ و صلح ها و ... همه این ها می تواند زشت و زیبایی هایی در خود جای دهد به گونه ای که هرگاه هرکدام از این پدیده ها به زندگی آدمی آرامش ببخشد زیباست و هرکدام که موجب ناراحتی شود نازیباست.

وی افزود: از بین پدیده ها آواها، صداها و نواها و هر آنچه به حوزه موسیقی مربوط می شود می تواند زیبا باشد به شرطی که فعالیت های موسیقیایی آرامش، اعتدال، امید و نشاط را به ارمغان بیاورد؛ درآن صورت آن پدیده، پدیده رحمانی و زیباست و در غیر این صورت اگر برعکس عمل کند آوای شیطانی است و باعث کاهش وجود انسانیت می شود.

وی افزود: اگر می خواهیم زیبایی ها را ببینیم باید چشم ها را بشوییم و چشم پاک قابلیت دیدن زیبایی ها را دارد.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در پایان با بیان اینکه ٦٣٠ نفر از شهرستان های استان در این جشنواره شرکت کردند، گفت :این جشنواره در سه گروه الف، ب، ج برگزار شد؛ افراد زیر ١٤ سال در گروه الف، ١٥تا٢٠سال در گروه ب و ٢٠ تا٢٩ سال در گروه ج قرار گرفتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار