‌همزمان با هفته دفاع مقدس، هشتمین دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کردستان راه اندازی شد.
کد خبر: ۳۰۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 25 September 2016
دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز یک شنبه(4 مهر) در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در سنندج گشایش یافت.

آیین افتتاح این دفتر با حضور جمعی از مسئولان اجرایی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی در سالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان (باشگاه افسران سابق) برگزار شد. 

معاون تربیتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: دفتر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در استان کردستان هشتمین دفتر این نیرو در استان‌های غیرساحلی کشور است.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: در این نمایندگی کار گزینش و استخدام پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی انجام می‌شود و دیگر لازم نیست داوطلبان این استان برای کارهای اداری استخدامی و جذب خود به استان‌های ساحلی دیگر مراجعه کنند. 

وی با اشاره به آموزش و تامین نیروی سایر سازمان‌ها و ارگان های دریایی توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی، عنوان کرد: هم اکنون نیروهای موردنیاز برای سازمان بنادر، کشتیرانی، نفتکش و دیگر ارگان‌های دریایی در مراکز و یگان‌های نیروی دریایی آموزش می‌بینند. 

دریادار ایرانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: وجود مرزهای دریایی در شمال و جنوب کشور موقعیت بسیار خوبی برای صادرات انواع کالاها فراهم کرده و 99 درصد صادرات کشور از طریق دریا انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در دوران جنگل تحمیلی هم این نیرو به خوبی از آب‌های کشور و کشتی‌های جمهوری اسلامی محافظت می‌کرد و در طول این هشت سال بیش از 10 هزار فروند کشتی باری را اسکورت کرد. 

معاون تربیتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در طول دوران جنگ تحمیلی 250 فروند کشتی مورد حمله موشکی دشمن قرار گرفت و از بین آنها تنها 20 فروند در دریا غرق شد که این آمار در سطح دنیا بی نظیر است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد راه اندازی دفتر نمایندگی نیروی دریایی در استان کردستان به جذب بیشتر جوانان این منطقه در نیروی دریایی و کسب مهارت‌های دریایی توسط آنها منجر شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار