مصرف روزانه گاز طبیعی در استان همدان در 6 ماهه امسال بین 8 تا 10.5 مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 2 برابر رشد مصرف داشته است.
کد خبر: ۳۰۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 29 September 2016
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به رشد 2 برابری مصرف گاز در 6 ماهه نخست امسال، گفت: مصرف روزانه گاز طبیعی در استان همدان در 6 ماهه امسال بین 8 تا 10.5 مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 2 برابر رشد مصرف داشته است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مهدوی، با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدای سال 1565 میلیون مترمکعب گاز در استان همدان مصرف شده است، اظهار کرد: میزان مصرف گاز نسبت به دوره مشابه سال گذشته 35 درصد رشد دارد که این افزایش عمدتا مربوط به تحویل گاز طبیعی به نیروگاه شهید مفتح است.

وی با تأکید بر اینکه میزان مصرف گاز استان با احتساب مصرف نیروگاه بیش از 10 میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: در تابستان امسال بیشترین مصرف مربوط به تیرماه بوده که نیروگاه همدان به تنهایی روزانه 6 میلیون مترمکعب مصرف داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان همدان پرمصرف‌ترین شهرستان در مصرف گاز در این مدت بوده است، خاطرنشان کرد: سهم مصارف گاز طبیعی شهرستان‌های استان طی 6 ماهه نخست امسال به ترتیب 49 درصد مربوط به شهرستان کبودراهنگ با احتساب مصرف نیروگاه و 16 درصد سهم شهرستان همدان بوده است.

مهدوی عنوان کرد: فامنین به عنوان کم‌مصرف‌ترین شهرستان در مدت 6 ماهه نخست امسال در استان شناخته شده به طوریکه سهم این شهرستان در مصرف گاز 8 درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان یادآور شد: درحال حاضر در استان همدان 560 هزار مشترک تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند که 35 درصد آن سهم روستاهای گازدار استان است.

وی بیان کرد: 70 درصد مصارف طبیعی در فصول سرد متعلق به بخش گرمایش است به عبارتی میزان مصرف در فصول سرد نسبت به فصول گرم و معتدل 2.5 تا 3 برابر افزایش می‌یابد به‌گونه‌ای که در صورت عدم اعمال محدودیت در بخش نیروگاهی، متوسط مصرف روزانه استان به 16 تا 18 میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

مهدوی اظهار کرد: تأسیسات گازرسانی در استان قابلیت تأمین گاز همه مراکز مصرف استان را دارد و به نظر می‌رسد با توجه به ارتقاء ظرفیت تولید گازطبیعی در 3 سال اخیر در زمستان امسال استان بیشترین مصرف گاز طبیعی را تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه امسال 45 درصد کل مصرف استان به نیروگاه شهید مفتح اختصاص دارد، افزود: به نظر می‌رسد با اندک محدودیت در تحویل گاز طبیعی به نیروگاه در فصول سرد باز هم سهم مصرف گاز در نیروگاه همدان به 28 تا 30 درصد مصرف روزانه کل استان برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار