دبیر شورای هماهنگی بانک‌های یزد گفت: سال گذشته بیش از 4 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در یزد پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۰۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 06 October 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد رضایی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان یزد اظهار کرد: سال گذشته از منابع و اعتباراتی که در اختیار بانک‌های استان قرار داشت بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی بانک‌ها در حمایت از تولید و صنعت استان ادامه داد: چهار شرطی که برای پرداخت تسهیلات در سایر زمان‌ها در نظر بود برای پرداخت تسهیلات تکلیفی با هدف بازگشت رونق به تولید حذف شد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های یزد با بیان اینکه مطالبات معوقه بانکی و چک‌های برگشتی از جمله مواردی است که در پرداخت تسهیلات حذف شده است، اضافه کرد: روند پرداخت تسهیلات براساس تعداد واحدهایی که از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید معرفی شده است خوب بوده و پرداخت تسهیلات همچنان ادامه داد.

وی با بیان اینکه باید سرعت بیشتری در پرداخت تسهیلات باشد، افزود: کندی که در روند کار دیده می‌شود از سوی واحدهای متقاضی است که در تکمیل پرونده‌های بانکی خود دچار مشکل هستند.

رضایی تصریح کرد: با وجود امتیازهای مثبتی که بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واحدها می‌دهند هنوز هم واحدهای تولیدی صنعتی استان توانایی تکمیل پرونده بانکی برای دریافت تسهیلات را ندارند.

وی با اشاره به عدم مراجعه برخی واحدهای متقاضی برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید تصریح کرد: برخی واحدها نیز از دریافت این تسهیلات انصراف دادند، اما لازم است تا واکاوی علمی بر این روند صورت گیرد تا دلایل آن روشن شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های یزد گفت: حتی پرونده‌هایی که مصوبه بانک برای پرداخت تسهیلات دارند نیز با عدم مراجعه متقاضی مواجه شده است و در مراحلی متوقف می‌شود که نیاز به بررسی دارد تا دلیل عدم مراجعه و انصراف روشن باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار