سرپرست اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نوشهر از تحویل 6 هزار و 990 سند‌ روستایی توسط بنیاد مسکن نوشهر در روز روستا خبر داد.
کد خبر: ۳۰۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 08 October 2016
مهدی بیژنی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تسلیت ایام محرم الحرام اظهار کرد: به مناسبت گرامی‌داشت روز روستا به عنوان نماد نکوداشت روستائیان در مراسمی در مسجد روستای «نیمور» بخش کجور با حضور امام جمعه کجور، بخشدار و رئیس اداره ثبت اسناد و املاک نوشهر و دیگر مسئولان محلی، اسناد مالکیت، تحویل اهالی این روستا شد.
 
سرپرست اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نوشهر ضمن قدردانی از اداره ثبت اسناد، شورای اسلامی و دهیاری روستای «نیمور» افزود: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی مؤثر در بازار خرید و فروش و قانون‌مند کردن این فعالیت و افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک روستا از نتایج اجرای این طرح است.
 
وی تأکید کرد: با توجه به ضرورت ایجاد مسکن مقاوم و بادوام روستایی و ایجاد فرهنگ ساخت‌وساز اصولی براساس آئین‌نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان، طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سال 84 برای ارتقاء ایمنی ساختمان‌ها و همچنین برای جلوگیری از ضررهای جانی و مالی برای روستائیان که ناشی از حوادث بلایای طبیعی از جمله زلزله است تصویب و با استقبال چشم‌گیری مواجه می‌شود.
 
بیژنی اضافه کرد: در این راستا از بدو تصویب طرح مذکور تعداد 10 هزار و 100 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن نوشهر به بانک‌های عامل معرفی و زیر نظر بنیاد مسکن شهرستان نوشهر احداث شد که از این تعداد 9 هزار و 600 واحد به مرحله پایان کار رسیده است.
 
وی همچنین از خریداری 25 واحد مسکونی در حریم رودخانه‌های نوشهر خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای بند چهار مصوبه تاریخ 24 تیرماه 93 هیأت وزیران درباره تعیین تکلیف واحدهای مسکونی واقع در حریم رودخانه‌ها اقدام به خریداری 25 واحد مسکونی در حوزه شهری و روستایی با اعتبار بالغ بر 22 میلیارد و 61 میلیون ریال کردیم که تمامی واحدها تخریب و آواربرداری و تسطیح شده است.
 
رئیس بنیاد مسکن نوشهر اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس شرح وظایف نسبت به تهیه طرح هادی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار اقدام کرده است.
 
وی درباره اعتبارات سال 94 این اداره در شهرستان نوشهر خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات استانی، ملی، حوادثی و ماده 180 مبلغ 12 میلیارد و 856 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد که مبلغ 5 میلیارد و 618 میلیون ریال تخصیص یافت و تمامی اعتبارات تخصیصی جذب شدند.
 
سرپرست اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نوشهر افزود: در این راستا بنیاد مسکن نوشهر نسبت به اجرای زیرسازی، روسازی و آسفالت جابه‌جایی شبکه برق روستای، اجرای دیوار حفاظتی و اجرای جوی و جدول، کانیو و سایر اقدامات در بخش‌های مرکزی نوشهر و کجور اقدام کرده است.
 
وی در ادامه از تفاهم‌نامه همکاری با اداره بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای احداث واحد مسکونی معلولان خبر داد و  تصریح کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان به منظور ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره و بلاعوض در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت برای ساخت مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی که دارای دو عضو معلول در خانوار هستند و یا فاقد مسکن یا مسکن غیرمقاوم هستند امضا شده است.
 
بیژنی ادامه داد: 11 خانوار توسط اداره بهزیستی شهرستان معرفی و با توجه به نظارت بنیاد مسکن نوشهر در حال احداث و دریافت وام و بلاعوض هستند که در همین راستا تعداد دو واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است.
 
بیژنی بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی سامانه ساخت‌وساز روستایی توسط بنیاد مسکن مازندران به منظور تسهیل و تسریع در روند پاسخ به استعلامات مراجع صدور پروانه و سایر ادارات مربوطه، دوره آموزشی با تمامی دهیاران و کارشناسان فنی صدور پروانه بخشداری و دهیاری شهرستان نوشهر برگزار شد.
 
سرپرست اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نوشهر در پایان گفت: همه خدماتی که قابلیت انجام غیرحضوری دارد و می‌توان در مراکز خدمات الکترونیک روستاهای کشور ارائه کرد در این سامانه طراحی و ارائه شده است که تمامی خدمات مربوط به امور زمین، صدور پروانه ساخت، تغییر کاربری‌ها و درخواست الحاق به محدوده طرح در این سامانه پیش‌بینی و طراحی شده است که با فعال‌سازی این سامانه، هر فرد روستایی در خانه یا در مراکز خدمات الکترونیک با دسترسی به اینترنت می‌تواند تقاضاهای خود را ثبت و پیگیری کند و با تهیه این بانک اطلاعاتی امکان دسترسی آسان به آمار و عملکرد در این حوزه خدمات‌رسانی میسر می‌شود.
برچسب ها: سند‌ روستایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار