مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام گفت: : ما برای بیمه گری و واگذاری خدمات خود به بخش خصوصی با 21 دفتر پیشخوان قرارداد داریم و اینک همه خدمات بیمه ای، چاپ، صدور و درخواست دفترچه بیمه در این مراکز انجام می گیرد و دیگر مانند سابق نیازی به مراجعه فرد به ادارات بیمه نیست.
کد خبر: ۳۰۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 09 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر نورالدین رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد، هشت نفر بیمار هموفیلی، 68 بیمار تالاسمی، 61 بیمار دیالیزی، 33 بیمار پیوند کلیه و 55 بیمار ام اس هستند.

وی افزود: این افراد از خدمات درمانی، دارو و دیگر دوره های درمانی به صورت رایگان بهره مند هستند و بیمه سلامت هزینه های ارائه خدمات درمانی به آنها را پرداخت می کند.

دکتر رحیمی با اشاره به طرح موفق تحول سلامت و کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم تاکید کرد: پیش از اجرای این طرح فرد بیمار در زمان مراجعه به بیمارستان به منظور انجام عمل جراحی می بایست تجهیزات و لوازم مورد نیاز را خارج از بیمارستان خریداری می کرد که این هزینه بالایی به بیمار تحمیل می کرد.

وی یادآور شد: اکنون با اجرای این طرح بیمارستان همه وسایل مورد نیاز را خریداری کرده و در اختیار بیمار قرار می دهد و هزینه های آن را در پرونده بیمار لحاظ می کند و زمان ارسال پرونده به بیمه برای کارکنان دولت 90 درصد، روستاییان و عشایر 97 درصد و افرادی که سیستم ارجاع را رعایت نکرده باشد 94 درصد هزینه ها را پرداخت می کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان گفت: با اجرای سیستم تایید داروهای خاص که قبلا با مراجعه مستقیم بیمار به اداره کل صورت می گرفت اکنون این کار با ایجاد سیستم یکپارچه در داروخانه انجام می شد و دیگر نیازی به ارجاع بیمار به اداره کل بیمه سلامت برای تایید نسخه ها نیست.


دکتر رحیمی با بیان اینکه در استان ایلام قادر به ارائه برخی خدمات درمانی به بیماران نیستیم، افزود: بیمه شدگان در این رابطه به شهرهای دیگر مراجعه کنند و هزینه درمان آنها نیز افزایش می یابد بنابراین اگر دانشگاه علوم پزشکی با تامین پزشک این خدمات را در استان ارائه کند آمادگی داریم 90 درصد هزینه های مربوطه را پرداخت کنیم.

وی اظهار کرد: در قالب طرح تحول نظام سلامت افرادی که نیاز به دفترچه دارند و تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند بدون اتلاف وقت و ارجاع به مراکز دیگر در همان مرکز درمانی و بیمارستان برای او دفترچه صادر می شود.

دکتر رحیمی افزود: تعداد مراجعات مردم استان به مراکز درمانی در سال گذشته 2 میلیون و 381 هزار و 948 بار بود یعنی اینکه به ازای هر نفر 6 بار مراجعه به پزشک داشته ایم که این رقم 2 برابر میانگین مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در کشور است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار