کد خبر: ۳۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 04 May 2015
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران رتبه مازندران برای تولید توت فرنگی در کشور را رتبه دوم دانست وگفت: ۴۵۰۰هکتار سطح توت فرنگی در کشور داریم که از این مقدار سالانه ۵۰هزار تن تولید می شود و مازندران بعد از استان کردستان مقام دوم را دارا است.

 به گزارش خبرگزاری مهر،حیدرپور با اشاره به نخستین برداشت توت فرنگی استان اذعان داشت: در مازندران حدود ۱۳۰۰هکتار مزرعه توت فرنگی داریم که ۵۰۰هکتار از آن در شهرستان بابلسر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه استفاده از کود و سم در کشاورزی اجتناب ناپذیر است، بیان کرد: علی رغم همه پیشرفتهای کشورهای صنعتی استفاده از کود و سم در محصولات کشاورزی حذف نشده بلکه سعی شده با استفاده از تکنولوژی بالا از کود و سم کم خطر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برخی به اشتباه مصرف سم در مازندران را بزرگ جلوه می دهند، افزود:این امر موجب می شود چوب حراج به محصول مازندران بزنیم.

حیدرپور تصریح کرد: مصرف سم در ایران از مصرف سم در آمریکا و اتحادیه اروپا سالانه در هکتار کمتر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی کشاورزان مصرف بی رویه در استفاده از سموم کشاورزی دارند، اذعان کرد: استفاده درست و به موقع از سم و استفاده از سمپاش با تکنولوژی بالا بسیار موثر می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اعلام اینکه مصرف سم در مازندران از ۲۴تا ۲۶هزار تن مصرف سم کشور حدود چهار هزار تن در سال است، اذعان داشت: قسمت عمده سم یعنی بین ۱۵۰۰تا دو هزار تن سم مربوط به سم کرم ساقه خوار است که اثر سم موثر آن پنج تا ده درصد و مابقی آن افزودنی های دیگر است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار