کد خبر: ۳۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸ 06 May 2015
 سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز مبارزه با آفات در باغ های سیاه ریشه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، میر حسین سنجرانی واحد گفت: باغداران برای مبارزه به موقع با آفات و بیماری های خسارتزای درختان میوه توصیه های کمیته پیش آگاهی آفات و بیماری های باغات سیاه ریشه را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: سپردار سفید توت از آفات مهم درختان میوه است که پوره های آن از اواسط اردیبهشت ماه بر روی تنه و شاخه های اصلی درختان هلو، شلیل، گردو، کیوی، توت و آلوچه مشاهده می شود و با تغذیه از شیره گیاهی سبب ضعف درخت، ریزش برگ و خشکیدگی سرشاخه های درختان سیاه ریشه می شود که در صورت عدم مدیریت آفت خسارت فراوانی به درخت و محصولات وارد می کند.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: باغداران برای اطلاع دقیق از زمان مبارزه با آفت، با ارایه نمونه به کلینیک های گیاهپزشکی و دریافت نسخه گیاهپزشکی نسبت به مبارزه به موقع با آفت روی درختان آلوده اقدام کنند.

سنجرانی اظهار کرد: با توجه به حساسیت بالای درختان سیاه ریشه، از سموم توصیه شده در نسخه گیاهپزشکی استفاده شود و از مخلوط کردن سموم با روغن امولسیون شونده خودداری کنند.

وی افزود: به باغداران توصیه می شود محلول پاشی تنها روی تنه و شاخه های آلوده انجام شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توصیه می شود حداقل 2 تا 3 هفته قبل از برداشت میوه از سمپاشی درختان میوه خودداری شود.

سنجرانی با بیان اینکه سموم توصیه شده در ظروف اصلی و پلمپ شده و دارای برچسب مشخصات کامل نام شرکت سازنده، تاریخ تولید، شماره پارت و بچ باشد گفت: سموم توصیه شده باید با اخذ فاکتور خریداری و استفاده شود.

وی برای پیشگیری از مسمومیت های احتمالی رعایت نکات ایمنی نظیر استفاده از ماسک، عینک، دستکش و لباس مخصوص سمپاشی، عدم خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن هنگام سمپاشی و شستن اعضای آلوده پس از اتمام کار با آب و صابون را الزامی دانست و گفت: در صورت لزوم باغداران قبل از اقدام به مبارزه شیمیایی با زنبور داران منطقه هماهنگی و اطلاع رسانی نمایند.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: باغداران مازندرانی جهت کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی مستقر در منطقه مراجعه کنند.

مازندران 40 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار