بنابه اظهار سخنگوی شورای اسلامی شهرگراش : دومین اکوپارک استان فارس در پارک شهرگراش ایجاد شد.وی با اشاره به استقبال بی شائبه شهروندان و مردم شهرهای همجوار از پارک شهر و اکو پارک گراش ، زمان افتتاح رسمی این طرح را بعد از اربعین حسینی (ع) اعلام کرد.
کد خبر: ۳۲۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 14 November 2016
به گزارش تابناک فارس:هرمزی سخنگوی شورای اسلامی شهرگراش درگفتگوی اختصاصی باخبرنگارما دراین زمینه اظهارکرد : نخستین  اکوپارک استان در شهر صدرای شیراز مورد بهره یرداری قرار گرفت.
 
 اکو پارک چیست؟
اکو پارک مکانی است که به دقت طراحی شده به نحوی که با دارا بودن جدیدترین امکانات، قادر به نگهداری از محیط زیست طبیعی باشد.
به لحاظ اکولوژیکی (هم از نظر ساختاری و هم از نظر عملکردی) پایدار بوده و به منظور کاهش اثرات مخرب زیست محیطی بر محیط‌های حساس و بهبود استفاده از منابع طبیعی طراحی می‌گردد.
با هدف بهبود حفاظت از محیط زیست و ارتقای تجربه های آموزشی به وجود می‌آید.
در آن با حفاظت و احیای تنوع زیستی، توسعه پایدار ارتقا یافته و به حفظ محیط شهری پرداخته می‌شود.
در آن گونه‌های در معرض خطر انقراض (گیاهی و جانوری) یافت می‌شوند.
در آن از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر (خورشید، باد و ...) استفاده و به حفاظت از انرژی عمل می‌شود.
 
دریاچه مصنوعی گراش با الگوبرداری از اکوپارک شهرک صدرای شیراز و با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی شهرداری احداث گردیده است.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهرگراش با اشاره به استقبال بی شائبه شهروندان و مردم شهرهای همجوار از پارک شهر و اکو پارک گراش ، زمان افتتاح رسمی این طرح را بعد از اربعین حسینی (ع) اعلام کرد.
 
هرمزی گفت: در آینده نزدیک،پارک ترافیک نیز به منظور فرهنگ سازی و بهینه نمودن  فرهنگ ترافیک دربین مردم اجرایی ساخته خواهد شد.
 
وی همچنین به تعریض خیابان امام (ره) بعنوان نخستین خیابان احداثی دراین شهر که درسال ۵۴ احداث گردیده است اشاره و خاطرنشان کرد : با استقرار اکثر اماکن تجاری وبانکها وموسسات مالی دراین مسیر ، در صدد هستیم با کاهش عرض جداول موجود نسبت به تعریض این خیابان اقدام نماییم .
 
شایان ذکراست که عملیات تعریض این مسیر و نیز بهسازی پیاده رو های آن از چندماه پیش توسط شهرداری  آغاز و همچنان ادامه دارد.
 
گزارش از:قاسم ایزدیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار