توسط عشایر استان تهران
عشایر همواره در خط مقدم حراست از ارزش های انقلاب حضور داشته و به عنوان بازوی پرتوان نظام از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده اند.
کد خبر: ۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ 07 February 2015

 به گزارش تابناک تهران، سیروس نصیری در نخستین یادواره شهدای عشایر بخش جوادآباد که در روستای سلمان آباد ورامین برگزارشد، افزود: هر چادر عشایری، کارگاهی تولیدی و جلوه ای از اقتصاد مقاومتی است.

 وی گفت:عشایر استان تهران در سال جاری بیش از 62 هزار تن انواع محصولاتت دامی، باغی ، زراعی و لبنی تولید کرده اند و بسیاری از نیازهای استان در این بخش را تأمین می کنند.

نصیری افزود: میزان تولیدات محصولات کشاورزی و دامی به ازای هر خانوار عشایری در استان تهران 20 هزار کیلوگرم است که نشان می دهد که عشایر در بخش اقتصاد مقاومتی می توانند کمک موثری برای کشور باشند.

وی خاطرنشان کرد: امور عشایر استان تهران در سال جاری به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی خدماتی را به این بخش عظیم از جامعه ارائه کرده است که از جمله آن می توان به تأمین 60 هزار متر مکعب آب در عرصه های ییلاقی، قشلاقی و مناطق میان بند عشایر برای مقابله با خشکسالی و تأمین منابع آب موردنیاز عشایر اشاره کرد.

مدیر امور عشایر استان تهران اضافه کرد: به منظور مقابله با اثرات خشکسالی بر مراتع ییلاقی و قشلاقی 25 منبع آب موردنیاز عشایر اصلاح و مرمت شد تا توان آبدهی آنان افزایش یابد؛ ضمن این که افزون بر 36 هزار متر مکعب آب رسانی سیار در 700 هزار هکتار عرصه های عشایری استان انجام شده است.

وی انتقال 40 کیلومتر آب توسط لوله به مناطق مختلف برای حفظ منابع آب، مرمت و اصلاح راه عشایری و ایل راه ها به منظور سهولت تردد عشایر برای دسترسی به مراتع و نیز توزیع بیش از 20 هزار سیلندر گاز در مناطق ییلاقی با قیمت توزیع در شهر را از دیگر فعالیت های انجام شده برای آسایش و رفاه عشایر استان عنوان کرد.

نصیری تصریح کرد: عشایر همواره در خط مقدم حراست از ارزش های انقلاب حضور داشته و به عنوان بازوی پرتوان نظام از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده اند.

گفتنی است، در آیین یادواره شهدای عشایر سلمان آباد شهرستان ورامین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 10 شهید عشایر بخش جواد آباد این شهرستان، از خانواده معظم این شهدا نیز تجلیل به عمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار