رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: آمار پرونده های طلاق در استان فارس افزایش یافته و دعاوی اختلافات خانوادگی بیشترین تعداد پرونده های قضایی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۴۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 15 December 2016
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مرکز فارس، علی القاصی مهر در همایش ارایه راهکارهای مناسب و تهسیل در امر ازدواج افزود: از آنجایی که زندگی صنعتی بر تمامی موضوعات خانوادگی اثر گذاشته، در امر ازدواج نیز موجب شده در استان فارس مانند دیگر استان های کشور سن ازدواج در حال کهنسالی است و این مهم در آینده آسیب هایی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ها از هر پنج دعاوی حقوقی مطرح شده در شعبه های دادگستری استان، نفقه، مهریه و عدم تمکین به عنوان بیشترین پرونده ها را تشکیل می دهند افزود: این آمار بیانگر آن است کانون خانواده ها با ثبات نیست و مسوولان آموزشی و تربیتی نسبت به این مهم توجه برنامه ریزی های بیشتری داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: یکی از دلائل مهم جرم وگناه در جامعه سخت گیری در ازدواج و روند رو به رشد فرهنگ تجرد گرایی در بین جوانان است.
القاصی مهر گفت: برای برخورداری از جامعه سالم، تسهیل امر ازدواج و فراهم نمودن شرایط برای ازدواج جوانان ضروری است.
وی با تأکید بر این که هدف از طرح های تدوین شده در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی چیزی فراتر از وظایف دستگاه های ذیربط نیست ، اظهارداشت: هدف از ارائه طرح های پیشگیرانه توسط مجموعه قضایی تمرکز بر معضلات و آسیب های دارای اولویت و ایجاد وحدت و هماهنگی برای کنترل هر چه بهتر آسیب ها و کاستن از جرائم است.
مدیرعامل بنیاد ازدواج اسلامی طوبی نیز در این همایش با اشاره به قدمت 32ساله این بنیاد گفت: با توجه به اینکه بنیادهای ازدواج رسمی و دارای مجوز از سوی مقامات امنیتی و قضایی تائید و صادر می شود امروزه نگاه جامعه نسبت به این مراکز چندان رضایت بخش نیست.
محمد هاشمی با یادآوری اینکه پارسال از تعداد 350 پرونده ثبت شده در این مرکز 70 درصد را بانوان ومابقی مربوط به آقایان است افزود: این مرکز بر اساس رسالتی که بر عهده دارد تمام اطلاعات مراجعه کنندگان را محرمانه در اختیار دارد تا بتواند مناسب و ایده آل ترین زوج را با نظر مشاوران و کارشناسان به یکدیگر معرفی کند.
هاشمی در ادامه تاکید کرد: دقت و نظر کارشناسان این مرکز باعث شده آمار طلاق و جدایی زوج هایی که از طریق این مرکز صورت می می پذیرد به کمتر از یک درصد است.
بنیاد ازدواج اسلامی طوبی، موسسه همسر گزینی است که با استفاده از نظر کارشناسان و با رعایت شئونات اسلامی در امر ازدواج سهیم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار