عبادیان عنوان کرد: کار فنی زمانی جواب می‌دهد که فرهنگ‌سازی در آن صورت گرفته باشد به طوریکه این کار از بالاترین سطح آغاز شده و تا تک تک افراد ادامه دارد که این مهم در همدان به خوبی صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۴۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 16 December 2016
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اهدای عضو در استان همدان به یک فرهنگ تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا عبادیان پنجشنبه 25 آذر در مراسم افتتاح دفتر پیوند اعضا در بیمارستان بعثت شهر همدان، با بیان اینکه موضوع اهدای عضو در استان همدان به خوبی شکل گرفته، اظهار کرد: مردم همدان همچون گذشته دیگر با مفهوم پیوند عضو بیگانه نیستند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها با موضوع پیوند عضو آشنا شده‌اند، افزود: در استان خانواده‌هایی وجود دارد که به صورت خانوادگی متقاضی اهدای عضو هستند و این روند در سال گذشته با شتابی تصاعدی در کشور در حال گسترش است به طوریکه آمار صدور کارت به همین میزان رشد پیدا کرده و موضوع اهدای عضو توانسته به صورت یک فرهنگ در استان همدان مطرح شود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی برای انجام این کار خداپسندانه، با مشکل صدور کارت اهدای عضو به علت استقبال همشهریان مواجه شده‌ایم.

عبادیان با انتقاد به اینکه در صدور کارت اهدای عضو عقب هستیم، افزود: متأسفانه باید کارت‌هایی چاپ و صادر می‌شد اما این کار صورت نگرفته است اما به دنبال سیستم جدیدی برای صدور کارت هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 61 نفر با کمک انجمن اهدای عضو در همدان که کاملا فنی و بین‌المللی است، آموزش دیده‌اند، یادآور شد: این مجموعه 61 نفره شامل پرستاران و پزشکانی بودند که در سطح استان و در مجموعه‌های درمانی حضور دارند.

عبادیان عنوان کرد: کار فنی زمانی جواب می‌دهد که فرهنگ‌سازی در آن صورت گرفته باشد به طوریکه این کار از بالاترین سطح آغاز شده و تا تک تک افراد ادامه دارد که این مهم در همدان به خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: مجموعه بهداشت و درمان که هنر نگهداری از بیماران مرگ مغزی و گرفتن رضایت از خانواده‌ها را دارد، به خوبی می‌تواند ازعهده این کار برآید که در این زمینه افراد آموزش دیده داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در سال‌های قبل اهدای عضو در سالن‌ها و مکان‌های نامناسب صورت می‌گرفت، تصریح کرد: مسئولان به راحتی با تعیین محلی مناسب با اقدام ساخت دفتر پیوند اعضا موافقت کردند به طوریکه آغاز این کار از بیمارستان بعثت کلید خورده است.

وی با بیان اینکه اهدای عضو چه به لحاظ عرفی و شرعی مشکلی ندارد، تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک شرایطی فراهم می‌شود که حتی مواردی که مرگ مغزی بودند و به تهران فرستاده می‌شدند، در همین بخش اقدامات مربوط به اهدای عضوشان انجام گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار