فرماندار بیرجند:
فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به ترویج فرهنگ اهدای کتاب در جامعه گفت: علاوه بر ساخت کتابخانه‌های جدید و بهسازی کتابخانه‌ها باید فرهنگ اهدای کتاب در جامعه ترویج شود.
کد خبر: ۳۴۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 20 December 2016
علی ناصری پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان بیرجند اظهار داشت: در گذشته تنها ابزار اطلاعاتی انسان، کتاب‌ها و مجلات بودند اما امروز بیشتر اطلاعات از طریق فضای مجازی منتقل می‌شود.

وی افزود: امروزه در فضای مجازی کتاب رقبای بسیاری دارد و خواندن کتاب را به صورت سنتی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه برای بازگرداندن کتاب به جایگاه اصلی راهکارهایی در نظر گرفته شود بیان کرد: یکی از این راهکارها توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها است.

ناصری ایستگاه مبادله کتاب را گامی موثر در فرهنگ کتابخوانی دانست و تصریح کرد: این امر می‌تواند کتاب را به اولویت‌های اول خانواده بازگرداند.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ اهدای کتاب خاطرنشان کرد: علاوه بر ساخت کتابخانه‌های جدید و بهسازی کتابخانه‌ها باید فرهنگ اهدای کتاب در جامعه ترویج یابد.

فرماندار شهرستان بیرجند یکی از راهکارهای مناسب در زمینه ترویج فرهنگ اهدای کتاب را ایجاد ایستگاه‌های مبادله کتاب در سطح استان دانست و اظهار داشت: در فضای الکترونیکی نیز باید کتاب الکترونیکی رایج شود تا در این راستا استان از جامعه عقب نیفتد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار