در پی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آبیک
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به معدوم‌سازی تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار در مرغداری جوجه البرز شهرستان آبیک گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود 860 هزار تخم‌مرغ نطفه‌دار با عملیات پخت و آخرین تجهیزات از سوی این اداره‌کل معدوم‌سازی شود.
کد خبر: ۳۴۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 24 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، طی روز گذشته گزارشی از تلفات غیرعادی در واحد پرورش مرغ مادر گوشتی در منطقه آبیک دریافت شده بود که این مهم از سوی اداره‌‌کل دامپزشکی استان قزوین مبنی بر آزمایش و نمونه‌گیری در راستای بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دستور کار قرار گرفت و بر اساس نمونه‌های آزمایش شده، نتایج آزمایشگاهی تأیید و مثبت اعلام شد.

شب گذشته دوم دی ماه جاری طی تماس تلفنی با سیدبهمن نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در خصوص تلفات غیرعادی در مرغداری مرغ و جوجه البرز شهرستان آبیک که هم‎اکنون عملیات معدوم‌سازی آن در دست اجرا است، مطرح شد که پیش‌بینی می‌شود 63 هزار مرغ مادر گوشتی در این مرغداری به روش بهداشتی معدوم‌سازی شود.

با پیگیری‌های صورت گرفته سیدبهمن نقیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: همچنان مرغ مادر گوشتی در مرغداری مرغ و جوجه البرز شهرستان آبیک که با روش زنده‌گیری و معدوم‌سازی از شب گذشته آغاز شده، این معدوم‌سازی تا به امروز هم ادامه داشته است.

وی افزود: شب گذشته معدوم‌سازی 6 فارم مرغ مادر گوشتی به اتمام رسید و 34 هزار مرغ معدوم و امروز هم واحد جوجه‌کشی در مرغداری مرغ و جوجه البرز شهرستان آبیک شمارش، قرنطینه و پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: با مراجعه به این واحد جوجه‌کشی، تعدادی تخم‌مرغ که برای معدوم‌سازی نیاز به پخت دارد، عملیات آن آغاز شده و چند روزی طول می‌کشد تا این تخم‌مرغ‌ها که نطفه‌دار است، معدوم‌سازی شود.

نقیبی با بیان اینکه در این واحد جوجه‌کشی، تخم‌مرغ‌ها خوراکی نیست، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود 860 هزار تخم‌مرغ نطفه‌دار با عملیات پخت و آخرین تجهیزات از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین معدوم‌سازی شود.

این مسؤول ادامه داد: کارمندان مستقر اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در محل حضور داشته و عملیات پخت که یک روش حرارتی است برای معدوم‌سازی تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: طی شب گذشته 34 هزار مرغ مادر گوشتی و امروز هم بیش از 26 هزار مرغ به روش بهداشتی معدوم‌سازی شد که در مجموع بیش از 63 هزار مرغ مادر گوشتی بوده است.

نقیبی تأکید کرد: شهروندان تخم‌مرغ نطفه‌دار را با تخم‌مرغ خوراکی اشتباه نگیرند چراکه تخم‌مرغ نطفه‌دار برای جوجه‌کشی است.

وی از شهروندان درخواست کرد: در خصوص موارد مشکوک موضوع را به شماره چهاررقمی 1512 و یا پیامک 50001512 با ذکر نام و محل ارسال کرده تا در اسرع وقت تیم آزمایشگاهی اداره‌‌کل دامپزشکی استان قزوین اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار