فرماندار شمیرانات
وی به مراکز بهداشتی درمانی در این منطقه اشاره کرد و گفت:‌ مقرر شده است در شمیرانات بیمارستان 560 تختخوابی احداث شود که شهرداری تهران و خیرین با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان، در این زمینه وارد شده‌اند و به زودی ساخت آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ 08 February 2015

به گزارش تابناک تهران، عزت‌الله خانمحمدی در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر ، اظهار داشت: در دو ماه گذشته ستاد برگزاری بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر در شهرستان شمیرانات برگزار شد و در این ستاد دستگاه‌های مختلف حضور داشتند.

فرماندار شمیرانات گفت: در طول ایام الله دهه مبارک فجر برنامه های متنوع برای بزرگداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور  و مشارکت اقشار مختلف مردم ،ادارات و نهادهای شهرستان برگزار میگردد.

 وی در خصوص پروژه های عمرانی آماده افتتاح گفت: در مجموع در شهرستان شمیرانات 51 پروژه به ارزش 604 میلیارد ریال مورد بهر‌ه‌ برداری قرار می‌گیرد که در حوزه آموزشی ، هفته جاری مدرسه شهید مدنی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان که بخشی از این اعتبار از سوی دولت و بخشی دیگر از سوی خیرین پرداخت شده بود با حضور رئیس جمهور محترم مورد بهره‌ برداری قرار گرفت.

خانمحمدی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی این شهرستان شبکه ارتباطی است، گفت: جاده ارتباطی به سمت فشم، میگون و شمشک یک راه دسترسی محلی است نه یک شاهراه توریستی که با پیگیری ها و مکاتبات صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد نسبت به اصلاح و تکمیل پروژه های  توسعه راههای این شهرستان اقدام شود.

 فرماندار شمیرانات بیان داشت: در صورتی که مسیر شمشک به دیزین باز شود با توجه به معضلات شبکه‌های ارتباطی با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد که تا هنگامی که زیر ساخت‌ های لازم ایجاد نشود مخالف باز شدن این مسیر هستیم.

 وی به مراکز بهداشتی درمانی در این منطقه اشاره کرد و گفت:‌ مقرر شده است در شمیرانات بیمارستان 560 تختخوابی احداث شود که شهرداری تهران و خیرین با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان، در این زمینه وارد شده‌اند و به زودی ساخت آن آغاز می‌شود.

خانمحمدی بیان داشت: ترافیک شهرستان شمیرانات مشکلاتی جدی را ایجاد کرده است و حل این معضل از توان شهرداری منطقه یک خارج است لذا باید نسبت به حل این معضل هرچه سریعتر اقدام کرد چرا که ترافیک در این منطقه روزبه‌ روز افزایش می‌یابد و شرایط حاد تری را برای تردد مردم موجب میشود. با ایجاد تونل به سمت ولنجک و ایجاد زیرگذر و روگذر می‌توان نسبت به حل مشکل ترافیکی این منطقه اقدام کرد. که البته تکمیل  کار مطالعاتی و تهیه طرح توسط شهرداری تهران و اجرای آن ضروری است

 فرماندار شمیرانات گفت:‌ با شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران  در مجلس شورای اسلامی و استانداری تهران  نیز جلسات و پیگیری های برای حل معضل ترافیک شهرستان داشته‌ایم که امیدواریم برای این منظور چاره جویی شود.

 وی با اشاره به اینکه در رابطه با مسائل فرهنگی در شهرستان هزینه نشده است، گفت:‌ باید از نظر فرهنگی به این شهرستان توجه ویژه‌ای کرد چرا که ظرفیت‌های بسیاری در این منطقه است بنابراین می‌توان از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد و می بایست نهادهای مسئول امور فرهنگی، اهتمام و توجه بیشتری برای ارتقای برنامه های فرهنگی به عمل آورند

فرماندار شمیرانات بیان داشت: با توجه به وجود تفرجگاه‌هایی از جمله در مناطق لواسانات، رودبار قصران و دشت لار در این منطقه، می‌توان نسبت به جذب گردشگر و توریست اقدام کرد و با داشتن طرح‌های جامع و اصولی گردشگری، ضمن توسعه گردشگری مانع تخریب باغات ،منابع ملی و معضلات اجتماعی شد.

خانمحمدی یادآور شد: می‌توان با ابلاغ سند جامع  گردشگری نسبت به تهبه طرح های  اجرایی و تعیین متولی و ایجاد زیر ساخت  های لازم در همه شهرستان بخصوص موضوع دشت لار اقدام کرد.

 وی خاطرنشان کرد: تا آخر بهمن‌ماه مقرر شد شهرداری منطقه یک ، لواسان، فشم و شمشک در حریم شهر ها و اراضی ملی ،برای توسعه فضای سبز و ایجاد تفرجگاه ها طرح های خود را ارائه دهند تا نسبت به تحویل اراضی ملی مورد نظر به شهرداری ها اقدام شود و نیز در حاشیه روستاها برای ایجاد بوستان های روستایی مکان های مشخص و با هماهنگی منابع طبیعی اراضی واگذار تا اقدامات لازم برای ایجاد تفرجگاه و بوستان های روستایی انجام شود.

 

 فرماندار شمیرانات بیان داشت: در صورتی که در حوزه گردشگری متولی خاصی وجود نداشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تخریب اراضی ملی خواهیم بود و دشت لار که هم‌ اکنون قرار است به عنوان پارک ملی مطرح شود در صورتی که زیر ساخت‌ های لازم را نداشته باشد این عرصه ملی و زیست محیطی نیز تخریب می‌شود ، لذا قبل از هرگونه بهره برداری می بایست طرح ها ، متولی و برنامه مشخص شود .

خانمحمدی یادآور شد: در بخش لواسانات در رودبار قصران تخریب‌های زیست محیطی و ساخت‌ و سازهای غیر مجاز زیاد بوده است و در 6 ماه گذشته نسبت به تصرفات شکل گرفته و اجرای  احکام قضایی که در گذشته صادر شده بود و اجرایی نشده بود نیز در مرحله اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا ستاد مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز تشکیل شد و با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ های ذیربط حدود 105 هکتار از اراضی ملی و زیست محیطی تصرف شده رفع تصرف شد و 25 هکتار باقی مانده نیز تا پایان سال رفع تصرف خواهد شد.

فرماندار شمیرانات گفت: تصرفات دیگری در اراضی ملی وجود دارد که در مرحله تحقیقات و بررسی های کارشناسی قرار گرفته و یا پرونده‌ های قضایی آنها تکمیل شده که در حال رسیدگی  است.

 خانمحمدی یادآور شد: با تفاهم ‌نامه صورت گرفته شهرداری منطقه یک قرار شده است تا در زمینی به وسعت 25 هکتار در ولنجک تفرجگاهی ایجاد کند که در حال تهیه طرح اجرایی میباشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار