صبای قم بعد از 8 باخت غیرمنتظره در نیم‌‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و قعرنشینی در لیگ برتر مسافر برزیل شد.
کد خبر: ۳۴۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 26 December 2016
به گزارش تابناک قم، شاگردان عبدالصمد مرفاوی در تیم فوتبال صبای قم از 15 بازی قبل خود موفق به کسب یک پیروزی، 6 تساوی و تحمل هشت باخت شده‌اند و در حالی که 10 گل به ثمر رسانده‌اند، از حریفان خود 21 گل نیز دریافت کرده‌اند تا با کسب 9 امتیاز تیم پانزدهم جدول رده‌بندی باشند.

این در حالی است که در مدت مشابه فصل قبل یعنی تا پایان نیم‌فصل لیگ پانزدهم، تیم صبای قم با هدایت علی دایی از 15 بازی خود 6 پیروزی، هفت تساوی، 14 گل زده و گل خورده در کارنامه داشت و با کسب 25 امتیاز تیم پنجم جدول رده‌بندی محسوب می‌شد.

کارنامه موفق صبای قم با مرفاوی در لیگ چهاردهم

اما پیش از اینکه نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور آغاز شود، مروری بر عملکرد تیم صبای قم در نیم‌فصل لیگ شانزدهم با نیم‌فصل لیگ چهاردهم که از قضا عبدالصمد مرفاوی سرمربی فعلی صبا در آن زمان نیز هدایت این تیم را بر عهده داشت جالب توجه است.

مرفاوی دو فصل قبل تا پایان نیم‌فصل نخست جام خلیج‌فارس با صبای قم موفق به کسب 23 امتیاز شد و صبا در آن مقطع با اختلاف تنها پنج امتیاز در مقایسه با تیم صدرنشین تراکتورسازی تبریزی در مکان ششم جدول رد‌ه‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران جای گرفته بود.

جدایی مرفاوی از صبای قم و سقوط با پیکان

البته در آن موقع مرفاوی به دلیل اینکه باشگاه صبا نتوانست مطالبات وی را تا نیم‌فصل پرداخت کند، با وجود نتایج موفق با این تیم، اما قید نماینده فوتبال قم را زد و با پیشنهادی که از تیم فوتبال پیکان تهران داشت به این تیم لیگ برتری رفت و جانشین منصور ابراهیم‌زاده سرمربی بر کنار شده پیکانی‌ها شد.

اما مرفاوی در تیم پیکان تهران هرگز کارنامه خوبی نداشت و در حالی که پیکان در مکان یازدهم جدول قرار داشت، در دور برگشت بازی‌های لیگ چهاردهم تا پایان فصل 9 تساوی و 6 باخت با این تیم کسب کرد و پیکان در زمان سرمربیگری مرفاوی بدون پیروزی در بین تیم‌های سقوط کننده به دسته اول جام آزادگان قرار گرفت.

یک فصل دوری مرفاوی از صبا و بازگشت به قم در شروع لیگ شانزدهم

کسب این نتایج توسط مرفاوی در زمان سرمربیگری وی در تیم پیکان تهران موجب شد تا وی برای بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس با هیچ پیشنهادی مواجه نشود و مرفاوی بعد از یک فصل دوری از لیگ برتر بار دیگر در دوره شانزدهم هدایت صبای قم را بر عهده بگیرد.

اما صبای قم که بعد از سه فصل قرار گرفتن در رتبه‌های نهم تا یازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با علی دایی رتبه هفتم جدول رده‌بندی لیگ پانزدهم را کسب کرده بود، با هدایت عبدالصمد مرفاوی در لیگ شانزدهم تا کنون نتوانسته نتایج خوبی کسب کند.

8 امتیاز صبا تا قبل از شروع سریال ناکامی‌ها

عملکرد صبای قم در نیم‌فصل نخست مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، سه هفته متوالی با تیم‌های صنعت‌نفت آبادان، پیکان تهران و ماشین‌سازی تبریز مساوی کرد، سپس در هفته چهارم به تیم پرمهره پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی باخت.

تیم فوتبال صبای قم بعد از این نتایج به نخستین تعطیلی لیگ شانزدهم رفت و سپس دو هفته متوالی با تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و سیاه‌جامگان خراسان مساوی کرد و در هفته هفتم توانست تیم‌ فوتبال سایپا تهران را در دیدار خانگی در ورزشگاه یادگار امام مغلوب کند و نخستین برد این فصل را کسب کند و تا قبل از شروع سریال ناکامی‌های این فصل از هفت بازی خود هشت امتیاز اندوخته باشد.

آغاز نتایج ضعیف صبا و 6 باخت در 7 مسابقه پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر

صبای قم بعد از این پیروزی به دومین تعطیلی لیگ برتر فوتبال رفت و بعد از بازگشت از این تعطیلی کار خود را با شکست در اهواز برابر فولاد خوزستان ادامه داد، سپس با گسترش‌فولاد تبریز به تساوی رسید و بعد از آن 6 مسابقه متوالی را به تیم‌های پدیده خراسان، تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، نفت تهران و استقلال‌صنعتی خوزستان واگذار کرد.

اکنون صبای قم به استراحتی کوتاه مدت رفته و باید در بیست و یکمین روز دی ماه نخستین بازی دور برگشت را برابر تیم صنعت‌نفت آبادان برگزار کند، اما از شانزدهم دی‌ماه که نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر آغاز می‌شود، باید منتظر ماند و دید صبا در این فرصت چگونه برای تقویت خود برای حضور پرقدرت در دور برگشت لیگ شانزدهم تلاش می‌کند.

یک نکته جالب توجه در خصوص بازی‌های صبای قم در دور برگشت لیگ شانزدهم این است که صبا تا میانه‌های دور برگشت تقریبا باید با اکثر تیم‌های همجوار خود در جدول رده‌بندی دیدار کند و به نوعی می‌توان گفت که بازگشت یا عدم بازگشت صبا به بالای جدول تا نیمه راه بازی‌های نیم‌فصل دوم مشخص می‌شود.

موقعیت نامطلوب صبا در جدول و 18 روز فرصت تا مصاف با نفت آبادان

موقعیتی که صبای قم در جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگا‌های کشور دارد بر حساسیت‌های دیدار این تیم با صنعت‌نفت‌ آبادان در هفته شانزدهم رقابت‌های جام خلیج‌فارس افزوده و شاگردان عبدالصمد مرفاوی در این دیدار محکوم به شکست حریف هستند.

استارت دیدارهای هفته نخست از دور برگشت شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از روز سه‌شنبه بیست و یکم دی‌ماه زده می‌شود و تیم‌های لیگ برتری در هشت مسابقه حساس آغاز نیم‌فصل دوم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ برتر فوتبال ایران، تمامی دیدارهای هفته شانزدهم جام خلیج‌فارس اهواز‏، اصفهان، تهران، آبادان، مشهد و تبریز همزمان از ساعت 14:30 دقیقه برگزار می‌شود و صبای قم در هشتمین بازی خارج از خانه با نماینده آبادان دیدار می‌کند.

رویارویی با برزیل فوتبال ایران در هفته آغازین دور برگشت

شهر آبادان در روز بیست و یکم دی‌ماه در ورزشگاه تختی خود میزبان دیدار حساس تیم‌های صبای قم و صنعت‌نفت آبادان است در حالی که دو تیم در نیم‌فصل نخست لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف یکدیگر رفتند و این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

صنعت‌نفت آبادان در دو فصل اخیر یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور بود و در فصل 95 – 1394 لیگ دسته اول ایران با اقتدار برابر حریفان خود به میدان رفت و توانست بعد از تیم‌های پیکان تهران و ماشین‌سازی تبریز، به عنوان تیم سوم لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کند.

بر عکس نفتی‌ها، صبای قم 13 سال متوالی است که در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران یعنی لیگ برتر جام خلیج‌فارس قرار دارد و برای چهارمین تجربه متوالی عبدالصمد مرفاوی را روی نیمکت خود می‌بیند، در حالی که صنعت‌نفت آبادان با نادر دست‌نشان در لیگ امسال حضور دارد.

صبا برابر نفت به دنبال فرار از قعر جدول رده‌بندی لیگ شانزدهم

دست‌نشان یکی از مربیان با تجربه فوتبال ایران است که پیش از این سابقه آوردن چند تیم دیگر دسته اولی به لیگ برتر را دارد و در میانه راه بازی‌های فصل قبل مسابقات لیگ آزادگان هدایت صنعت‌نفت آبادان را بر عهده گرفت و این تیم را بار دیگر به لیگ برتر فوتبال ایران آورد و در دوره شانزدهم بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران نیز این تیم را در بین بالای جدولی‌ها قرار داده است.

صبای قم و صنعت‌نفت آبادان در یکی از هشت دیدار هفته آغازین نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگا‌ه‌های کشور جام خلیج فارس در حالی برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند که موقعیت صبا در جدول رده‌بندی بسیار بد است و این تیم ناگزیر به شکست نفتی‌ها است تا از همین شروع دور برگشت انگیزه و آمادگی خود را برای جدایی از جمع تیم‌های قعرنشین و فانوس به دست لیگ برتر نشان بدهد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار