رئیس کانون انجمن‌های صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی استان قزوین از فعالیت 16 هزار کارگر ساختمانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 26 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بخش صنعت ساختمان دارای 13 رشته تحصیلی از جمله رشته‌های تأسیسات، اسکلت‌ساز، آرماتوربند، نقاش، کاشی‌کار، گچ‌کار، گچ‌بر، سنگ‌بر و سفت‌کار در استان قزوین را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: 16 هزار نفر کارگر در بخش صنعت ساختمان فعالیت کرده که 12 هزار نفر از این آمار از مزایای بیمه استفاده می‌کنند و تا پایان سال جاری 4 هزار نفر به این آمار اضافه می‌شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی استان قزوین بیان کرد: اقدامات بسیاری را در حوزه توانمندسازی کارگران صنعت ساختمان انجام داده‌ایم که از موارد آن می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان مبنی بر مهارت‌یابی سطح علمی کارگران اشاره کرد که در این تفاهم‌نامه درجه کارگران از 3 به دو و از 2 به یک ارتقا می‌یابد و کارت مهارت برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

حسینی یادآور شد: همچنین تفاهم‌نامه‌‌ای را با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شده است که بر اساس آن کارگران صنعت ساختمان از مبلغ 2 تا 15 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 36 ماه بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مسؤولان شهرداری قرار شد تا 3 نقطه از شهر برای اسکان کارگران ساختمان در نظر گرفته شده و به واسطه این امر اسکان کارگران ساماندهی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار