رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از برگزاری ششمین جشنواره اجتماعی فرهنگی تتی (وشکوه) در پارک لاله در تاریخ 30 اردیبهشت از ساعت 16 الی 20 خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 17 May 2015
سیدحسن موسوی چلک در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: یکی از نیازهای بشر ایجاد فرصت‌های لازم برای شادی و نشاط اجتماعی است به همین مناسبت ششمین جشنواره آیینی تتی (وشکوه یا شکوفه) در روز چهارشنبه 30اردیبهشت ماه از ساعت 16 الی 20 با شعار «آری، آری شاد بودن، آری شاد بودن به همین آسانی است» در محل پارک لاله تهران برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره افزود:‌ این جشنواره به هدف شکرگزاری از خداوند رحمان و رحیم و به مناسبت فصل شکوفایی بهار نارنج و گل محمدی و آغاز کار کشاورزی در استان مازندران برگزار می‌شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطر نشان کرد: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران ( به مناسبت هفته میراث فرهنگی) و انجمن‌های مازندرانی مقیم تهران، بنیاد هم‌اندیشی تبری و همیاران پارپیار و موسسه فرهنگی هنری پارپیار برگزار می‌شود.

وی در ادامه به بخشی از بر نامه‌های این جشنواره اجتماعی فرهنگی از قبیل دعای شکر از خداوند، کشتی محلی، موسیقی محلی، اجرای مراسم آیینی گل، عرق‌بهار نارنج، عرق گل محمدی، شاهنامه خوانی ( به مناسبت روز فردوسی)، شعرخوانی، بازارچه محلی و غذاهای محلی و صنایع دستی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: خلق شادی‌های گروهی در چارچوب مقررات جاری کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی فرهنگی می‌تواند بستر لازم را برای تقویت هویت فرهنگی ایجاد کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار