مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یک هزار و 273 رشته قنات در این استان نیازمند لایروبی، بهسازی و مرمت است.
کد خبر: ۳۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 19 May 2015

به گزارش ایرنا، حبیب الله مظاهری اظهار کرد: دو هزار و 473 رشته قنات در استان وجود دارد که تاکنون هزار و 200 رشته از این قناتها بازسازی، مرمت و احیا شده است.

وی با بیان اینکه طرح لایروبی و مرمت قنات چندین سال در دست اجرا است افزود: سال گذشته دو میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی 124 رشته قنات در سطح استان هزینه شده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هم اکنون تامین آب بخشهای کشاورزی استان یکی از مشکلات عمده است که مرمت و بازسازی قنات استان سهم بسزایی در تامین آب بخش کشاورزی دارد که باید در این رابطه اعتبارات کافی پرداخت شود.

مظاهری همچنین از یکپارچه سازی 13 هزار و 740 هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: تاکنون 15میلیارد ریال اعتبار از صندوق اعتبارات ملی برای این امر هزینه شده است.

وی یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان را مهمترین راهکار کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی دانست و گفت: اجرای این طرح سطح بیشتری از اراضی کشاورزی را تحت پوشش سیستم مکانیزه آبیاری قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: تاکنون 120 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش سامانه آبیاری مکانیزه قرار گرفته که سال گذشته نیز بیش از 10 هزار هکتار از اراضی مستعد استان مجهر به سیستم شد.

استان همدان با وسعتی بالغ بر 19 هزار و 491 کیلومتر مربع در غرب ایران قرار دارد که بیش از 660 هکتار از اراضی آن قابل کشت است.

استان همدان سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی تولید می کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار