مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بهزیستی در مشهد:
مدیر کل حراست سازمان بهزیستی گفت: به دنبال جذب حداکثری هستیم و حق نداریم افراد را با نگاه و سلایق شخصی، از سبد نظام خارج کنیم.
کد خبر: ۳۶۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 23 January 2017
به گزارش تابناک رضوی ،دکتر حسین رنجبران پیش از ظهر امروز 3 بهمن در مراسم تودیع و معارفه مسؤولان قدیم و جدید حراست بهزیستی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: حراست به دنبال اصلاح فرایندها با روش‌های اخلاق‌مدارانه و توأم با قاطعیت است.
وی اضافه کرد: نظام به مرحله‌ای از اقتدار دست یافته که دشمنان بیرونی جرأت عمل علیه نظام را ندارند اما آنچه ممکن است بتواند به نظام آسیب وارد کند، مسئله‌ی آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.
وی تأکید کرد: با اقدامات خوب دستگاه‌های مسؤول و بخصوص بهزیستی، رشد آسیب‌های اجتماعی، رو به کاهش می‌باشد.
وی همچنین اظهار داشت: حراست باید فضای امن و آرام لازم برای عملکرد بخش‌های تخصصی بهزیستی در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی بیان داشت: اخلاق‌مداری، جذب حداکثری و اشراف اطلاعاتی به منظور پیشبرد اهداف سازمان و پیشگیری از خطرات، از کارهای مهم حراست است.
وی با اشاره به این موضوع که امنیت در جمهوری اسلامی، در سطح منطقه و دنیا مثال‌زدنی است گفت: این امنیت به برکت ولایت فقیه، شهدا و وحدت نیروهای سیاسی عمل‌کننده بدست آمده است.
دکتر رنجبران به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: در فضای اداری، ما حق دخالت در جریانات سیاسی را نداریم و همه‌ی کارکنان، باید ضوابط و قوانین اداری در این خصوص را رعایت کنند.
وی حفظ آبروی افراد و حرمت اسرار کارکنان و مددجویان را از وظایف مهم حراست برشمرد و گفت: اعضای حراست، شرعا و عرفا در قبال اطلاعات بدست آمده از کارکنان و مددجویان، مسؤولیت دارند و باید در حفظ آنها بکوشند زیرا آبروی مسلمان از خون مؤمن با ارزش‌تر است.
مدیر کل حراست سازمان بهزیستی، تواضع، فروتنی، تقوا و سخن‌گفتن با نرمش و خوشرویی توأم با قاطعیت را از خصوصیات افراد حراستی برشمرد و گفت: حراست به تأسی از اصول دین مبین اسلام و فلسفه‌ی نبوت که بر اخلاق تکیه داشت باید در جهت تجلی مکارم اخلاقی در سازمان تلاش کند.
وی با تأکید بر نظارت در همه‌ی شئون سازمانی گفت: مدیران باید مراقب سخنان و موارد کاری خود باشند که سطح توقعات و انتظارات جامعه‌ی هدف، با امکانات و اعتبارات، همخوانی داشته باشد زیرا در صورت بالا رفتن انتظارات و کمبود امکانات، ایجاد بحران اجتماعی، دور از انتظار نیست.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم، حراست بهزیستی را متفاوت از سایر سازمان‌های اجرایی ارزیابی کرد و گفت: وجود نیم میلیون جمعیت هدف در استان، حدود 1500 نفر پرسنل اداری و مراکز تحت نظارت، 250 مؤسسه‌ی خیریه و 2700 مرکز غیر دولتی، گستردگی و تنوع فعالیت‌های این نهاد را بیشتر نشان می‌دهد.
دکتر حمیدرضا پوریوسف گفت: وظیفه و کار حراست در این مجموعه‌ی بزرگ و متنوع، کار دشواری است و شاید قابل قیاس با هیچ دستگاه دیگری نباشد.
وی خاطر نشان کرد: کار در بهزیستی، با امکانات و اعتبارات اندک و دریافتی نامتوازن کارکنان این نهاد نسبت به سایر دستگاه‌های دولتی، یک وظیفه‌ی بسیار دشوار است که کارکنان ما به خوبی از عهده‌ی آن برآمده‌اند.
جانشین مدیر کل حراست خراسان رضوی نیز گفت: وزارت اطلاعات، با اشراف اطلاعاتی در سطح کشور، بهترین اطلاعات را به مسؤولان اجرایی کشور ارائه می‌دهد.
شاهرودی افزود: درب اتاق حراست باید به روی همه‌ی مراجعین باز باشد و همه‌ی مدیران و کارکنان در جهت حفاظت از منافع سازمان باید به حراست کمک کنند.
وی کار در بهزیستی را «جهادگونه» توصیف کرد و گفت: اقشار تحت پوشش بهزیستی، مورد رحمت الهی و مستجاب‌الدعوه هستند.
مسؤول سابق حراست بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از کارکنان و مدیران این نهاد گفت: کار در حوزه‌ی بسیار وسیع و گسترده‌ی بهزیستی خراسان رضوی، کاری دشوار است که با حداقل امکانات و نیروی انسانی به ثمر نشسته است.
رضا موسوی افزود: با همکاری مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف، بهزیستی در دو سه سال اخیر، به عنوان پاک‌ترین دستگاه‌ اجرایی استان معرفی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین بهزیستی در میان تمام دستگاه‌های دولتی استان در دو سال گذشته جزو سه دستگاه برتر از نظر عملکردی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: تلاش کردیم در انجام وظیفه‌ی اداری و انقلابی و صیانت از منافع مردم و نظام، کوتاهی نداشته باشیم.
شایان ذکر است در این مراسم، محسن مروی به عنوان مسؤول حراست بهزیستی خراسان رضوی معرفی و از خدمات رضا موسوی، قدردانی شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار