رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه به دلیل بارش برف سنگین تردد خودروها در جاده های برون شهری این استان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست، از عموم مردم خواست به منظور جلوگیر ی از بروز حادثه احتمالی از انجام سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.
کد خبر: ۳۶۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 28 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محسن ناصری  اظهار کرد: به دنبال بارش برف که از ساعات ابتدایی روز جمعه در بیشتر نقاط این استان آغاز شده است، از شب گذشته نیز بارش ها ادامه یافته و بر اساس گزارش های دریافتی هم اکنون در تمامی محورهای شمالی استان و همچنین گردنه های کبیرکوه و مسیرهای شهرستان دره شهر شاهد بارش این نعمت الهی هستیم.
 
وی افزود: مناطق کوهستانی بویژه در محدوده تونل آزادی، گردنه های قلندر و قلاجه و مسیر شباب به حمیل از حجم بارش برف بیشتری برخوردار است که باعث لغزندگی جاده و مه گرفتگی شده و دید رانندگان را کاهش داده است.
 
رئیس پلیس راه ایلام از عموم رانندگان خواست به دلیل لغزندگی شدید جاده در صورت امکان از انجام سفر در روز جاری بپرهیزند ، ضمن اینکه تردد بدون زنجیر چرخ در جاده های ارتباطی این استان امکان پذیر نیست.
 
ناصری تاکید کرد: هم اکنون در محور شاهبداغ به استان ایلام با ترافیک سنگین خودروها روبرو هستیم که باعث کندی حرکت خودروها شده است و در سایر محورها نیز این وضعیت مشاهده می شود.
 
وی یادآور شد: گزارش خاصی مبنی بر بروز حادثه رانندگی در اثر بارش برف در جاده های ارتباطی استان تاکنون دریافت نشده و امیدواریم در سایه رعایت قوانین و مقررا توسط رانندگان شاد روز بدون حادثه ای باشیم.
 
رئیس پلیس راه ایلام با تاکید بر همراه داشتن پوشاک گرم و تغذیه کافی از رانندگان خواست قبل از حرکت از سلامت بخاری و برف پاک کن اطمینان حاصل کرده و باک خودرو را پر کنند و از هرگونه شتاب زدگی حین رانندگی در طول مسیر جدا خودداری کنند.
 
به گفته وی، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 70 درصد وسایل نقلیه زنجیر چرخ و دیگر وسایل و تجهیزات ایمنی سفر در زمستان را همراه دارند ولی تنها 15 درصد رانندگان این خودروها با روش صحیح بستن زنجیر چرخ آشنایی دارند در حالیکه رانندگان باید روش صحیح بستن زنجیر چرخ را فرا بگیرند.
 
وی سپس با اشاره به اجرای طرح زمستانه پلیس راه اضافه کرد: این طرح از 15 آذر آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد و در چارچوب این برنامه 34 تیم ثابت و سیار در قالب 6 پاسگاه و یک قرارگاه پلیس ‌راه به ‌طور شبانه ‌روزی بر نحوه تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی استان نظارت می کنند تا در سایه رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان شاهد کاهش بروز حوادث و تصادفات رانندگی باشیم.
 
سرهنگ ناصری خط قرمز پلیس در طرح زمستانه را سبقت و سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ اعلام کرد و گفت: مهمترین عوامل حادثه ساز در مسیرهای ارتباطی استان ایلام طی سال جاری انحراف به چپ و واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات شاهد کمترین حوادث رانندگی در فصل زمستان باشیم.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار