معاون هنری اداره کل ارشاد گلستان:
معاون هنری اداره کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری جشنواره موسیقی آوای فجر در استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره از روز گذشته آغاز شده و تا ١٣ بهمن ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۳۶۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 29 January 2017
معاون هنری اداره کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری جشنواره موسیقی آوای فجر در استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره از روز گذشته آغاز شده و تا ١٣ بهمن ماه ادامه دارد.

قاسم قندهاری، افزود: ١٢ گروه بومی، یک گروه بین المللی و چهار برگزیده جشنواره موسیقی جوان از نهم تا ١٣ بهمن ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا دارند.

وی به برگزاری سه کارگاه آموزشی در این مدت اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزشی موسیقی کودک، موسیقی ایرانی و ساز دهنی از برنامه های جانبی جشنواره به شمار می رود.


قندهاری با اعلام این مطلب که انجمن موسیقی استان به عنوان مجری جشنواره بودند، اظهار کرد: موسسه فرهنگی، هنری خیال حامی مالی جشنواره موسیقی آوای فجر استان است.

وی تجلیل از پیشکسوتان، تقدیر از برگزیدگان جشنواره های کشوری و بین المللی، تقدیر از اساتید کارگاه و تقدیر از سرپرست گروه ها از دیگر برنامه های جشنواره موسیقی فجر گلستان است.

معاون هنری اداره کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به رونمایی از دو مجله هنری در آئین اختتامیه جشنواره خبر داد و افزود: از مجله "فرهنگ موسیقی کودک" به مدیر مسئولی مهدی عظیمی و فصلنامه "تار" به مدیر مسئولی اسماعیل شافعی در جشنواره رونمایی می شود.

وی استفاده از ظرفیت موسیقی در ارائه مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی، احیا فضای موسیقی بومی در استان در جهت حفظ هنرهای بومی، نگاه تقویت و تشویق گروه های بومی و ارائه پتانسیل بومی استان در مقیاس کشوری و توجه به امر آموزش صحیح موسیقی و برگزاری کارگاه تخصصی مرتبط را از اهداف جشنواره موسیقی آوای فجر بیان کرد.

گفتنی است ٢٢گروه موسیقی به مدت پنج روز در جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان واقع در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار