مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: یکی از اهداف اداره‌کل از برگزاری این جشنواره‎ها ایجاد شور و نشاط در سطح جامعه است و لازمه این شور و نشاط عمق بخشی به آن است.
کد خبر: ۳۷۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 02 February 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: یکی از اهداف اداره‌کل از برگزاری این جشنواره‎ها ایجاد شور و نشاط در سطح جامعه است و لازمه این شور و نشاط عمق بخشی به آن است.

حجت‎الاسلام علی‎ اصغر فضیلت امشب در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان اظهار کرد: امسال سال پرخیری برای عرصه هنر بویژه موسیقی بود که بیشترین اجرای صحنه‎ای و میدانی را در استان داشتیم.

وی ادامه داد: جشنواره موسیقی جوان بعد از وقفه ١٠ ساله اجرا شد و شور و شوق و شعف در جشنواره موسیقی جوان شاهد آن بودیم کمتر رقم می‎خورد.

فضیلت گفت: تجدید حیات انجمن‎های استاندارد از انتسابی به انتخابی بودن را داشتیم و برای بازسازی انجمن‎های هنری تلاش کردیم تا بازوی مشورتی و برنامه‎سازی بخش دولتی در عرصه موسیقی استان باشند.

صدور ١٣٣ مجوز اجرای موسیقی در گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: شاهد رونمایی از نخستین مجله تخصصی موسیقی کودک خواهیم بود که با تلاش‎ها و زحمات مهدی عظیمی به ثمر رسید.

فضیلت تاکید کرد: کارگاه‎های بزرگ آموزشی را با حضور هنرمندانی همانند شهرزاد روحانی، کیهان کلهر و دیگر هنرمندان در استان شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: صدور ١٣٣ مجوز اجرای موسیقی در سطح استان داشتیم که جای شکر دارد و عمق بخشی آثار هنری منجر به کاهش جرائم و آسیب‎های اجتماعی می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: یکی از اهداف اداره‌کل از برگزاری این جشنواره‎ها ایجاد شور و نشاط در سطح جامعه است و لازمه این شور و نشاط عمق بخشی به آن است.

فضیلت گفت: اثر این عمق بخشی را می‎توانیم در کاهش جرائم شاهد باشیم و یکی از زمینه‎های رشد آسیب‌اجتماعی از بین بردن فرصت نشاط و امیدافزایی است.

وی اضافه کرد: تثبیت هویت نسل جوان و نوجوان و هویت بخشی این نسل یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره‎ها است.

١٦ جشنواره در سطح استانی اجرا شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: حرکت به سمت علمی شدن موسیقی و بسترسازی، بروز و ظهور گروه‎های استانی که کمتر امکان دیده شدن داشته‎اند از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‎ها است.

فضیلت گفت: بسترسازی برای رقابت‎های رفاقتی یکی دیگر از زوایای نگاه به اجرای این جشنواره‎ها است.

وی تاکید کرد: طی ماه‎های گذشته تا امروز ١٦ جشنواره در سطح استانی اجرا شده و یا در حال اجرا است که یکی از آن جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان است.

به جای آنکه از ظرفیت‎های استان استفاده کنیم آنها را از بین می‎بریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: ١١ جشنواره قرآن و عترت با ظرفیت‎های استانی در ماه‎های گذشته برگزار شده و با کمال تاسف نمی‎دانم چرا بعضی خودشان را عادت داده‎اند که وقتی می‎خواهند قضاوت کنند دچار بخشی‎نگری می‎شوند.

فضیلت ادامه داد: این تعداد جشنواره قرآن و عترت برگزار شده اما دریغ از یک خسته نباشید و کافی است یک کنسرت برگزار شود که پیامک‎های نامناسب نثار من و همکارانم می‎شود و لجن پراکنی‎هایی صورت می‎گیرد که جای تاسف دارد.

وی در پایان ابراز کرد: متاسفانه به جای آنکه از ظرفیت‎های استان استفاده کنیم آنها را از بین می‎بریم و این در حالی است که استان‎های دیگر به این ظرفیت‎ها غبطه می‎خورند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار