معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی کربلا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: قرارگاه خاتم با انجام پروژه های متعدد از قبیل ساخت سد، احداث خطوط انتقال آب و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها به دنبال رفع مشکل کمبود آب کشور است و با اجرای آن مشکل کمبود آب رفع می شود.
کد خبر: ۳۷۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 08 February 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص): نورالله صدرا در برنامه زنده «اقتصاد ایران» با اشاره به پروژه های قرارگاه خاتم در سطح کشور و بهره مندی از ظرفیت های شرکت های خصوصی اظهار کرد: در حال حاضر پیمانکارانی با قرارگاه فعالیت می‌کنند که طی این همکاری‌ها، توانسته‌اند به ظرفیت‌های قابل توجهی دست یابند و امروز می‌توانند در پروژه‌های بزرگ وارد شوند.
معاون هماهنگی گروه تخصصی کربلا با بیان اینکه بیش از 3 هزار پیمانکار با گروه تخصصی کربلا مشغول فعالیت هستند گفت: در یکی از طرح‌ها بیش از هزار پیمانکار اصلی، فرعی و زیر مجموعه‌ای امور مختلف را برای این گروه انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: پروژه‌های مختلفی توسط گروه تخصصی کربلا در دست اقدام هست که البته با تغییراتی حین کار مواجه می‌شوند.
صدرا با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی طی سال جاری عنوان کرد: افتخار می‌کنیم که هفت سد با ظرفیت 800 میلیون متر مکعب حجم مخزن برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت را در سال جاری به بهره‌برداری رسانده‌ایم یا تا پایان سال افتتاح خواهند شد.
معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی کربلا با بیان اینکه همزمان با اجرای عملیات سدسازی، طرح‌های مربوط به بهره‌برداری و شبکه توزیع آب نیز اجرایی می‌شود گفت: در پروژه بزرگ جمع‌آوری روان آب‌های کشور این مسئله به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته به طوری که در فاز نخست آن که 35 هزار هکتار را زیر پوشش قرار می‌دهد شاهد اجرای موازی طرح‌ها هستیم و به محض اینکه دولت اعلام آمادگی کند، بهره‌برداری از آن شروع می‌شود.
وی با اشاره به کمبود آب شرب شهر خرم‌آباد خاطرنشان کرد: تامین آب شرب این شهر از طریق رودخانه کاکارضا در قالب پروژه‌ای به طول 32 کیلومتر و همزمان با آن احداث تصفیه‌خانه و سایر متعلقات آن توسط گروه تخصصی کربلا انجام شد و بهمن ماه امسال با حضور وزیر نیرو مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
صدرا با اشاره به انجام عملیات اجرایی خطوط انتقال و پایپینگ برخی از کلانشهرها توسط گروه تخصصی کربلا گفت: برای نخستین بار در کشور، لوله‌هایی با قطر بیش از 2400 تا 2600 در این پروژه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و رکوردی در عرصه تولید این لوله‌های فلزی هم به ثبت برسانیم.
معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی کربلا با بیان اینکه حتی مواد اولیه تولید این لوله‌ها نیز در داخل کشور و با نظارت دقیق تولید می‌شوند افزود: امسال تمام کارخانه‌های لوله‌سازی ایران به طور کامل بکار گرفته شده‌اند و نکته اساسی اینکه این مسئله اشتغال‌زایی برای 50 هزار نفر ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: می‌توانیم این وعده را بدهیم که با تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های مذکور، از تنش‌های آبی سال‌های آینده بکاهیم و آب شرب مناسب در اختیار مردم همیشه در صحنه ایران قرار دهیم.
صدرا افزود: در نظر داریم حداکثر تا پایان 6 ماهه نخست سال 96، تمام پروژه‌های آبی در دست انجام به اتمام برسند که از مهمترین آنها می‌توان به انتقال آب از سد کوچری به قم، دلیجان، خوانسار و سلفچگان و روستاهای بین راه اشاره کرد.
وی انتقال آب از سد آزاد به دشت قروه به طول 72 کیلومتر را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح آماده بهره‌برداری است و می‌تواند کمبود آب در شهر سنندج را مرتفع کند.
صدرا به دیگر پروژه‌های آب‌رسانی در دست اقدام گروه تخصصی کربلا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: آب‌رسانی به شهرهایی مانند همدان، کرمان، زاهدان و غرب شیراز، در قالب این طرح‌ها محقق می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار