سرهنگ ناصری ؛
رئیس پلیس راه انتظامی ایلام گفت: هم اکنون بارش باران در راه های ارتباطی شهرستان های جنوبی و برف در مناطق شمالی استان بویژه در گردنه های قلاجه و قلندر داریم.
کد خبر: ۳۷۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 15 February 2017
 برخی از جاده های ارتباطی استان همچون دره شهر به آبدانان در نتیجه بارش برف و باران دچار ریزش کوه شد ولی با تلاش عوامل راهداری جاده پاکسازی و تردد در جریان است.


به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: توده بارشی جدیدی که از ابتدای هفته جاری وارد استان شده و پیش بینی ها نشان می دهد تا اواخر هفته نیز به فعالیت خود ادامه می دهد، منجر به لغزندگی جاده ها و بارش برف بویژه در مسیرهای کوهستانی و باران در مناطق گرمسیری شده است.

وی افزود: در پی بارش هایی که از شب گذشته آغاز شده در برخی جاده ها همچون دره شهر به آبدانان در منطقه تختان و همچنین ایلام به حمیل محدوده تونل راه کربلا شاهد ریزش سنگ، سنگ ریزه و گل و لای به داخل جاده بودیم که با تلاش و سرعت عمل نیروهای راهداری و انجام فعالیت های مراقبتی از سوی عوامل پلیس راه، جاده ها بازگشایی شده و تردد در مسیرهای ارتباطی استان بدون مشکل جریان دارد.


به گفته وی، این وضعیت لزوم رعایت قوانین و مقررات و اصل حرکت با سرعت مطمئنه را دو چندان می کند لذا توصیه می کنیم رانندگان قبل از حرکت از سلامت وسیله نقلیه خود بویژه از نظر سیستم برف پاک کن و بخاری اطمینان حاصل کنند و وسیله نقلیه خود را به چراغ مه شکن با توجه به مه آلود بودن برخی مسیرها مجهز کنند البته عوامل پلیس راه از تردد خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ باشند، جلوگیری خواهند کرد.

سرهنگ ناصری سپس با اشاره به اجرای طرح زمستانه پلیس راه گفت: این طرح از 15 آذر آغاز و تا 20 اسفند ادامه دارد و در چارچوب این برنامه 34 تیم ثابت و سیار در قالب 6 پاسگاه و یک قرارگاه پلیس ‌راه به ‌طور شبانه ‌روزی بر نحوه تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی استان نظارت می کنند تا در سایه رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان شاهد کاهش بروز حوادث و تصادفات رانندگی باشیم.

وی خط قرمز پلیس در طرح زمستانه را سبقت و سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ اعلام کرد و افزود: مهمترین عوامل حادثه ساز در مسیرهای ارتباطی استان در سال جاری انحراف به چپ و واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات شاهد کمترین حوادث رانندگی در فصل زمستان باشیم./م

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار