نماینده مردم نی‌ریز در مجلس خبرگان رهبری گفت: به دلیل خشکسالی‌های مردم شهرستان نی‌ریز به استان‌های همجوار و حتی کشورهای دیگر مهاجرت کردند و باید با رونق بخشیدن به اشتغال از مهاجرت‌ها جلوگی
کد خبر: ۳۸۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 06 March 2017
تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله سید محمد فقیه در همایش توسعه شهرستان نی‌ریز با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: دریاچه بختگان، پریشان و دیگر دریاچه‌های استان فارس به دلیل مصرف بی‌رویه خشک شد.

وی افزود: روزی افتخار شهرستان نی‌ریز این بود که ۱۱هزار تن گندم برداشت می‌کنند و نمی‌دانستند این برداشت بدون برنامه سبب کم ‌آبی می‌شود.

امام جمعه مردم نی‌ریز با بیان اینکه باید برنامه صحیحی برای مقابله با بی‌آبی داشت، تصریح کرد: این کشت‌های بی‌رویه مانند صادرات آب است.

وی با اشاره به قدمت تاریخی استان فارس و نقش مردم نی‌ریز در این تاریخ، بیان کرد: در نی‌ریز بادام، انار و پسته نمونه است اما اکنون به دلیل خشکسالی مردم در حال از دست دادن باغات خود هستند.

آیت الله فقیه با اشاره به بارندگی‌های اخیر خاطرنشان کرد: بارندگی‌ها سبب شادمانی مردم و زنده شدن زمین شده و سود آن بیشتر از زیان‌هایی بود که وارد شد و دریاجه بختگان تا حدودی آب شده است.

نماینده مردم نی‌ریز در مجلس خبرگان افزود: امیدواریم که با برنامه‌ریزی صحیح محیط زیست نی‌ریز مانند منطقه بهرام گور حفظ شود، با این حجم و گستردگی محیط زیست جا دارد اداره محیط زیست در نی‌ریز دایر باشد.

وی گفت: به دلیل خشکسالی‌های مردم شهرستان نی‌ریز به استان‌های همجوار و حتی کشورهای دیگر مهاجرت کردند و باید با رونق بخشیدن به اشتغال از مهاجرت‌ها جلوگیری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار