معاون استاندار قزوین:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین گفت: با هدف رونق تولید، به 1000 واحد صنعتی و کشاورزی استان قزوین تسهیلات پرداخت شد.
کد خبر: ۳۹۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با روز بزرگداشت شهدا، نشست کارآفرینان شاهد و ایثارگر استان قزوین که با حضور منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین برگزار ‌شد.

در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین بیان کرد: بیکاری مهم‌ترین دغدغه مردم است که در راستای رفع آن، مسؤولان اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا بتوانند برطرف کنند.

منوچهر حبیبی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومی مهم‌ترین راهکار رفع مشکل بیکاری است، عنوان کرد: با توجه ویژه به این اقتصاد می‌توانیم این مشکل را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون در کشور به ازای 27 نفر یک کارمند وجود دارد، مطرح کرد: این آمار در کشورهای توسعه یافته پایین است و به بخش خصوصی بیشتر از دولتی توجه کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین گفت: برای رفع سریع مشکلات بیکاری در کشور باید به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری توجه کنیم تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

حبیبی یادآور شد: مسائل و مشکلات وجود دارد و امروز همه مسؤولان در مسیری گام برداشته و حرکت می‌کنند تا بتوانند از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

وی با اشاره به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تشریح کرد: این مرکز در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران به بهره‌برداری رسیده تا آن‌ها بدون مراجعه به دستگاه‌های اداری بتوانند کارهای خود را به راحتی و آسانی انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین با بیان اینکه دولت طرح رونق تولید را اجرا می‌کند تا بتواند به سرمایه‌گذاران با برنامه‌ریزی تسهیلات اعطا کند، اضافه کرد: در این طرح، دو هزار و 135 واحد کشاورزی و صنعتی ثبت‌نام کرده که به یک هزار واحد وام تولید با نرخ 18 درصد پرداخت شده است.

حبیبی با بیان اینکه مهار بیکاری فقط با کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: توجه به کارآفرینان و رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار مسؤولان است تا با برطرف کردن دغدغه‌های آن‌ها، تولید افزایش یابد و در کنار آن هم بیکاری برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین با اشاره به اینکه دانشگاه‌های مختلفی در سطح استان قزوین است، بیان کرد: این دانشگاه‌ها باید با تولید گره زده شود و دانشجویانی از این مراکز فارغ‌التحصیل شوند که بتوانند گره‌ای از مشکلات اقتصادی را باز کنند.

حبیبی گفت: کارآفرین کوچک و بزرگ نداریم و هر کارآفرینی که بتواند حلال مشکلات اقتصادی و رفع بیکاری باشد، برای جامعه محترم است و باید به آن‌ها توجه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در ادامه این مراسم پیرامون مشکلات کارآفرینان شاهد و ایثارگر مطالبی بیان کرد و خواستار رفع آن‌ها شد.

غلامرضا حقایق‌پور با بیان اینکه باید به کارآفرینان بها داد تا بتوانند تولید خود را افزایش دهند، عنوان کرد: با تحقق این مهم بیکاری برطرف می‌‌شود که مهم‌ترین دغدغه امروز خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه شهدا در جنگ تحمیلی به خوبی توانستند وظایف خود را انجام دهند، تصریح کرد: آن‌ها در جنگ سخت با دشمن با از خودگذشتگی و ایثار توانستند به موفقیت دست یابند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: امروز هم جنگ اقتصادی است و باید همه مسؤولان دست به دست هم دهند تا بتوانند فضای اشتغال را در جامعه رونق دهند و در این عرصه به پیروزی برسند.

گفتنی است در این نشست کارآفرینان شاهد و ایثارگر مشکلات خود را بیان کرده و از معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین خواستار رفع آن‌ها شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار