در 11 ماهه امسال،
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین گفت: در 11 ماهه امسال 590 هزار تن کالا به ارزش 614 میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۳۹۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، علی اکبر کبیری در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان قزوین افزود: از رقم یاد شده 376 میلیون دلار از گمرک قزوین و سایر از گمرکات دیگر استان ها به خارج از کشور صادر شده است.
این مسئول اظهار کرد: گمرکات فرودگاه امام خمینی(ره)، مهران، پرویز خان ، غرب تهران، مشهد، منطقه آزاد انزلی و آستارا از مهم ترین گمرکاتی هستند که صادرکنندگان استان برای صادر کردن محصولات خود از آنها استفاده کرده اند.
این مسئول در ادامه اظهار کرد: عراق، سوریه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، تاجیکستان و ایتالیا از جمله کشورهایی بوده اند که بیشترین میزان صادرات کالاهای قزوین ظرف سال جاری در بین کشورها به آنها اختصاص داشته است.
وی با اشاره به اینکه بازار عراق فرصت خوبی برای تقویت صادرات کالاهای استان به خارج از کشور محسوب می شود، یادآور شد: 65 درصد صادرات کالاهای قزوین به خارج مربوط به این کشور همسایه بوده است.
در سال گذشته 377 میلیون دلار کالا با 370 هزار تن وزن از گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار