شهردار اردبیل گفت: تم گل کاری شهر اردبیل در سال جدید عوض می‌شود و برای اولین بار ۵ نوع گل جدید در پارک‌ها و فضاهای سبز اردبیل کاشته خواهد شد .
کد خبر: ۴۰۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 29 March 2017
به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌الهیان در بازدید معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار اردبیل به همراه مدیرکل دفتر فنی و شهردار اردبیل از مرکز پرورش گل شهرداری اردبیل در ۷ فروردین با اشاره به اینکه تم گل کاری شهر اردبیل در سال جدید عوض می‌شود اظهار کرد: برای اولین بار گل‌های لاله، نرگس، قرنفل، ستاره‌ای و پامچال که جزء گل‌های تزئینی بسیار زیبا هستند در پارک‌ها و فضاهای سبز اردبیل کاشته خواهد شد .

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بوته در بوستان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز اردبیل کاشته شود .

شهردار اردبیل تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار بنفشه در ۴ منطقه شهر اردبیل توزیع شده است و همچنین ۵۰ هزار گل اطلسی در اوایل تابستان امسال در شهر اردبیل کاشته می‌شود .

لطف‌الهیان با اشاره به اینکه هر بوته از گل‌های تزیینی در ۵ گلدان تقسیم می‌شود بیان کرد:  از یک ماه گذشته تاکنون ۲۰ هزار نهال در سطح شهر اردبیل کاشته شده است که بیش از ۳ هزار عدد از آنها در اطراف دریاچه شورابیل کاشته شده است .

وی با اشاره به اینکه برای پرورش گل‌های تزیینی شهر از خاک بسیار مرغوب پیت استفاده می‌شود افزود: دیواره گل در شورابیل طراحی شده است و بعد از کاشت گل‌های تزیینی به صورت تابلو فرش گل خواهد شد که در سال جاری به انجام خواهد رسید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار