مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد:
مدیرعامل متروی تهران گفت:حمایت های بانک شهر از توسعه حمل ونقل عمومی در پایتخت موجب اشتغال بیش از 30 هزار نفر در مترو تهران شده است.
کد خبر: ۴۱۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 05 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، هابیل درویش با قدردانی از اقدامات بانک شهر در توسعه و عمران شهرهای مختلف  به ویژه در کلان شهرهای کشور،گفت: متاسفانه درحالی‌که بیشتر بانک‌ها تنها به فکر سود بالا در جهت منافع خود هستند؛ بانک شهر توجه به نیاز شهروندان را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
درویش با بیان این‌که بانک شهر کمک های بسیاری را به مدیریت شهری تهران به ویژه در گسترش حمل و نقل عمومی داشته است،افزود: هم اکنون با کمک این بانک درحال ساخت 100 کیلومتر مترو در پایتخت هستیم.
وی با تاکید براین‌که ساخت این مقدار خط مترو در دنیا نه تنها کم نظیر بلکه بی نظیر است، تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا نمی توانید مشاهده کنید به طور همزمان 3 خط مترو در یک شهر درحال ساخت باشد.
درویش با اشاره به این‌که خطوط متروی درحال ساخت به‌زودی به بهره برداری خواهند رسید،خاطرنشان کرد:هم اکنون خط7 به 98 درصد ، خط مترو فرودگاه حضرت امام (ره) به 97 درصد و خط 6 مترو پایتخت بیش از  60 درصد پیشرفت فیزیکی  داشته است.
وی پیشرفت خطوط مترو در تهران را حاصل کمک بانک شهر عنوان کرد و ادامه داد: هزینه ساخت و  بهره برداری از مترو در کشور ما بسیار بالاست و نیاز  به منابع قابل توجه دارد، متاسفانه دولت نیز با آن‌که طبق قانون باید 50 درصد هزینه ساخت مترو را پرداخت می کرد، اما از زیر  بار این مسئولیت شانه خالی کرده است.
مدیرعامل متروی تهران با اشاره به تحقق الگوی فاینانس داخلی با حمایت بانک شهر گفت: این الگو باید در برنامه سایر بانک ها نیز قرار گیرد، بانک های خصوصی و دولتی در کشورمان می توانند همانند بانک شهر سرمایه هموطنان را در عمران و آبادانی شهرها سرمایه گذاری کنند.
درویش با تاکید بر این‌که بانک شهر موجب اشتغال  بیش از 30 هزار نفر در مترو تهران شده است ، افزود: 90 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم با مترو همکاری دارند و این دقیقا همان تولید و  اشتغالی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار