مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه فرودگاه بیرجند از پیچیده‌ترین فرودگاه‌ها در حوزه اراضی است گفت: فرآیند مستندسازی اراضی فرودگاه بیرجند با سرعت خوبی در حال انجام است.
کد خبر: ۴۳۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 31 May 2017
هادی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند اظهار داشت: طبق برنامه ابلاغی، تمام ارگان‌های دولتی باید نسبت به مستندسازی اراضی تصرفی خود اقدام کند در این راستا اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با تمام توان فرایند مستندسازی اراضی فرودگاه‌های بیرجند و طبس را تا حصول نتیجه در دستور کار قرارداده است که از پیشرفت خوبی برخوردار است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: در این راستا فرودگاه بیرجند به عنوان نخستین فرودگاه در کشور فرآیند تثبیت اراضی آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: اراضی که در فرودگاه بیرجند است بسیار پیچیده است و دارای 3 مدل اراضی است که در این راستا قسمتی از اراضی خارج از حوزه استحفاظ شهری بوده و به عنوان اراضی ملی و متعلق به منابع طبیعی است، قسمتی داخل حوزه استحفاظی  شهری و متعلق به وزارت راه و شهرسازی و قسمتی از مستثنیات و متعلق به مردم است.

سلامی خاطرنشان کرد: در این راستا باید ضمن اینکه حق و حقوق صاحبان اراضی متصرف شده، داده شود اراضی مستندسازی شده و فرآیند خرید آن از مردم انجام و سند کلی فرودگاه بیرجند تجمیع شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی یادآور شد: اراضی فرودگاه بیرجند بالغ بر741 هکتار است که از این میزان نزدیک به 150 هکتار اراضی قدیمی فرودگاه بیرجند است که سند آن سالیان قبل صادر شده است و حدود 350 هکتار نیز اراضی دولت است که مربوط به منابع طبیعی و زمین شهری است.

وی تصریح کرد: در راستای زمین‌های دولتی رایزنی‌هایی با اداره کل امور املاک دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شده است و صدور اسناد آن طبق مجوز بند (د) ماده 26 آئین نامه اموال دولتی در حال انجام است.

سلامی بیان کرد: یک سری اراضی نیز متعلق به مردم است که در این راستا تاکنون 18 برگ سند ثبتی از اراضی مردم تبدیل شده و 16 برگ سند دیگر نیز در حال انجام امور اولیه ثبتی است و در آینده نزدیک آگهی روزنامه خواهد شد و در این راستا اگر فردی مستنداتی از اراضی  این محدوده دارند می‌توانند ارائه دهند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت اراضی فرودگاه طبس نیز بیان کرد: در فرودگاه طبس مستندسازی اراضی به دلیل اینکه خارج از محدوده شهری است و هیچ معارض و مستثنیات مردمی در آن وجود نداشته و متعلق به اراضی دولتی است با سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت و به زودی زمین‌های مورد نیاز به تملک شرکت فرودگاه‌ها در می‌آید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار