تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: علی‌رغم تعهدات پروانه‌ای، مخابرات چهارمحال و بختیاری در تعدادی از روستاهای بزرگ پوشش تلفن ثابت را کامل و ADSL خانگی را واگذار کرده است به نحوی که در سال گذشته حدود 260 روستا از اینترنت خانگی برخوردار شدند
کد خبر: ۴۳۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 03 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حسن آقایی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های مهم در عصر جدید ارتباطات، استفاده از بسترهای جدید ارتباطی همانند فیبر نوری است، اظهار کرد: اجرای این امر در سطح استان در بخش‌های جاده‌ای، روستایی و شهری از برنامه‌های شرکت مخابرات است.

وی افزود: اکنون در استان اکثر راه‌های اصلی در شهرهای بزرگ تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند .

آقایی با بیان اینکه در برنامه سه ماهه ابتدای امسال، شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های مختلف 20درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: برنامه 9 ماه آینده نیز حداکثر تا پایان خرداد ماه ابلاغ خواهد شد .

وی اظهار کرد: مطابق پروانه فعالیت شرکت مخابرات، توسعه تلفن ثابت در شهرهای استان برعهده مخابرات و در بخش روستایی وظیفه وزارت فناوری اطلاعات است .

آقایی اضافه کرد: علی‌رغم تعهدات پروانه‌ای، مخابرات چهارمحال و بختیاری در تعدادی از روستاهای بزرگ پوشش تلفن ثابت را کامل و ADSL خانگی را واگذار کرده است به نحوی که در سال گذشته حدود 260 روستا از اینترنت خانگی برخوردار شدند .

وی خاطرنشان کرد: توسعه تلفن ثابت در نقاط روستایی دور افتاده و انتهایی جزء تکالیف شرکت مخابرات نیست و متقاضیان بایستی به اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مراجعه کنند .

آقایی در خصوص ایجاد رقابت میان اپراتورهای مختلف گفت: در بخش واگذاری اینترنت پرسرعت در شهر و روستاها، واگذاری تلفن همراه و دیگر سرویس‌های جدید تعدادی اپراتور جدید وارد استان شده است و این فضای رقابتی از نظر قیمت و کمیت سرویس به سود مشترکین خواهد بود .

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بیان کرد: از نظر پوشش تلفن همراه در پایان سال گذشته یک هزار و 155 کیلومتر جاده‌های اصلی و فرعی در استان تحت پوشش تلفن همراه هستند .

وی تاکید کرد: از برنامه‌های کلان شرکت مخابرات در سال جاری واگذاری تلفن ثابت در بستر فیبر نوری در ادارات، نواحی صنعتی، مراکز تجاری و در نهایت خانه‌های مردم است که این پروژه اصطلاحا FTTH نامیده می‌شود .

آقایی تصریح کرد: پروژه مذکور به صورت پایلوت در خیابان پژمان میرآباد غربی در شهرکرد از سال گذشته اجرا شده است و در نیمه دوم امسال در سایر مناطق شهرکرد انجام می‌شود .

وی از توسعه فناوری مذکور در تعداد دیگری از مراکز شهرستان همچون بروجن، لردگان و فارسان خبر داد و گفت: یکی از نقاط قوت این تکنولوژی افزایش پهنای باند مشترکین در بخش خانگی میان 50 تا 100 مگا بیت خواهد بود .

آقایی در خصوص سایت‌های نسل چهارم تلفن همراه خاطرنشان کرد: در تکنولوژی 4 G ، در فازهای اول و دوم پوشش شهرهای بزرگ تا کوچک و روستاها مد نظر است و در فازهای بعدی پوشش جاده‌‌ای در برنامه قرار گرفته است .

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شهرها تحت پوشش تکنولوژی مذکور قرار دارند و پیاده سازی آن در جاده‌های فاقد این پوشش، از برنامه‌های آتی شرکت مخابرات است .

آقایی راه‌اندازی سرویس‌های متنوع و جدیدی همانند تلویزیون کابلی را از دیگر برنامه‌های آتی شرکت مخابرات عنوان کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار