ريیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:
تابناک: ريیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از توزیع کتاب‌های درسی از ۱۵ شهریور خبر داد.
کد خبر: ۴۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 07 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محی‌الدین بهرام محمدیان در خصوص کتاب‌های جدیدالتألیف سال ۹۴ اظهار كرد: کتاب‌های پایه‌های پنجم ابتدایی و نهم را امسال تغییر دادیم و بین ۱۸ تا ۲۰ عنوان کتاب جدید در این دو پایه در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تقریباً تمام کتاب‌های درسی زیر چاپ رفته یا از چاپ بیرون آمده و در استان‌ها توزیع شدند و هم‌اکنون در انبارهای استانی موجود هستند؛ البته به غیر از کتاب‌های جدیدالتألیف و کتاب‌هایی که سال قبل مربوط به پایه‌های چهارم و هشتم بودند که باید آنها را ارزشیابی می‌کردیم یا برخی تغییرات در آنها ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در خصوص توزیع استانی کتاب‌ها یادآور شد: مانند سال‌هاي گذشته از ۱۵ شهریور، توزیع کتاب‌های درسی دوره متوسطه اول و دوم (راهنمایی و دبیرستان) از طریق کتابفروشی‌‌ها صورت می‌گيرد، اما کتب دوره ابتدایی و کتاب‌های فنی و حرفه‌ای را در مدارس ابتدایی و هنرستان‌ها توزیع می‌کنیم و امسال فروش کتاب به صورت اینترنتی را نیز آغاز می‌کنیم.

ريیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: امیدواریم امسال با توجه به نظارتی که دفتر نظارت بر تولید و توزیع کتاب‌ها دارد، کتاب‌ها از کیفیت و استاندارد قابل قبولی برخوردار باشد.

وی درخصوص عناوین کتب جدید التألیف در سال تحصیلی ۹۵ ــ ۹۴ گفت:‌ در پایه چهارم برای دو درس علوم و هدیه‌‌های آسماني، کتاب جدید التألیف داریم و در پایه پنجم برای دروس فارسی بخوانیم، فارسی بنویسیم، ریاضی، علوم، هدیه‌های آسماني،‌ تعلیمات اجتماعی و کار و فناوری کتب جدید التألیف داریم، همچنین در پایه نهم در دروس ادبیات فارسی، ادبیات فارسی انشا، کار و فناوری، ریاضی، علوم، دینی پیام‌های آسمان، مطالعات اجتماعی، هنر،‌ انگلیسی،‌ عربی، قرآن و آمادگی دفاعی کتب جدید التألیف داریم.

حجت الاسلام محمدیان افزود:‌ کتب پایه پنجم و نهم به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در سال تحصیلی ۹۵ ــ ۹۴ اگر معلمان، کارشناسان و صاحب نظران نسبت به کتب جدید التألیف نظراتی داشتند،‌ این نظرات جمع‌آوری شده و در سال تحصیلی ۹۶ ــ ۹۵ در کتب این دو پایه تحصیلی اعمال می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار