سابق براین درشهرهمدان درمراکزعرضه گوشت مرغ دیده می شدکه فرو شندگان، گوشت مرغ را به صورت فله و فاقد بسته بندی به دست مشتری می دهند و در یخچالهای جعبه ای شکل که بعضا آب به روی گوشتها می بستند تا علاوه بر این که وزنشان سنگین تر شده و تازه به نظر برسند .
کد خبر: ۴۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 07 June 2015

سازمان دامپزشکی با ارایه یک طرح فوری نسبت به جمع آوری عرضه گوشت مرغ به صورت فله نموده و فروشندگان رامجاب به استفاده ازیخچالهای ایستاده و گوشت بسته بندی کرده است و تولید کنندگان گوشت مرغ نیزمجاب شده اند تا قطعات مرغ رابه صورت بسته بندی به بازارعرضه دهند .

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان در گفتگو با تابناک از اجرای طرح «ساماندهی مراکز عرضه مرغ و قطعات» در شهرستان همدان خبر داد.

دکتر آرش سامی در بازدید از مراکز بسته بندی و عرضه گوشت مرغ در همدان با بیان اینکه یکی از وظایف دامپزشکی نظارت بر مواد غذایی با منشا دامی است، اظهار داشت: دامپزشکی از مزرعه تا سفره بر مواد غذایی دامی نظارت دارد.وبا سلامت غذای مردم سر و کار دارد وقانون نظارت دامپزشکی بر غذا به سال ۱۳۰۴ بر می گردد.و امسال کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان همدان در راستای ایمنی و تامین سلامت و نظارت بر عرضه گوشت مرغ طرحی را با عنوان «طرح ساماندهی مراکز عرضه مرغ و قطعات» ارائه داده است .

وی خاطر نشان ساخت : در گذشته مرغ و قطعات و آلایش مرغی ، به طور غیر مستقیم وغیر بسته بندی وخارج از یخچال عرضه می شد و در برخی مراکز به صورت فله و بدون بسته بندی وفاقد شناسنامه تولید وتاریخ مصرف و به طور غیر بهداشتی به دست مصرف کننده می رسید و حال با تکمیل زیر ساختها ، یعنی تاسیس واحدهای بسته بندی مطابق با نیاز مراکز عرضه به طورکامل بسته بندی شده و تحت نظارت دائم کارشناسان دامپزشکی عرضه میشود و یخچالهای ایستاده جایگزین یخچالهای فرسوده و بدون درب شده و و امکان آب گرفتن روی مرغ و عرضه غیر بهداشتی آن دیگر وجود ندارد

سامی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور و در شهر همدان انجام شده است، بیان داشت: متولی اجرای طرح اداره دامپزشکی شهرستان همدان بوده که در حال حاضر طرح ساماندهی مراکز عرضه مرغ به تبعیت از همدان در کشور انجام می شود و شهر همدان در اجرای طرح پیشتاز است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۲۶ هزار مورد بازرسی در شهرستان همدان انجام شده است، عنوان داشت: ۶۲ فقره پرونده در راستای نظارت بهداشتی بر مواد غذایی به مراجع قضایی ارجاع شد و ۷۳ فقره پرونده نیز به مراجع انتظامی ارجاع داده شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان معدوم سازی مواد غذایی خام دامی فاسد را ۱۵۹ هزار و ۴۴۷ کیلو گرم در شهرستان همدان اعلام کرد و بیان کرد: در نوروز سال جاری ۱۶ هزار و ۹۱۱ کیلو گرم مواد غذایی خام در همدان معدوم شده است .

سامی تعداد پرونده های ارجاع شده به مراجع قضایی در نوروز سال جاری را ۱۵ فقره عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۱۶ هزار و ۵۲۶ کیلوگرم موادغذایی با منشا دامی در شهرستان همدان توقیف شد ه است که 21 هزار و 238 کیلوگرم نیزدر ایام نوروز کشف و از گردونه مصرف خارج شد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ماهانه 2 هزار و 600 مورد بازدید از واحدها صورت می‌گیرد، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون 31 تن مواد غیربهداشتی و فاسد ضبط شده که امیدواریم با اصلاح زنجیره مصرف این آمار کاهش یابد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان با اشاره به پلمب 19 واحد متخلف از ابتدای سال تاکنون، گفت: 6 مورد نیز طی این مدت به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی از برنامه تشدید نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: 6 اکیپ سیار به طور روزانه و یک اکیپ ستادی به طور 24 ساعته وظیفه نظارت را یک هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان تا عید فطر انجام خواهند داد.

سامی در این خصوص افزود: افراد می‌توانند هرگونه پیشنهاد، نظر و شکایت خود را با سامانه 1512 در میان بگذارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
اقای سامی با بسته بندی الایش دامی هیچکس موافق نیست بی خیال شو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار