کد خبر: ۴۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 10 June 2015
پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری کلنگ بزرگترین کارخانه محصلات چرمی کشور در کرج زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی پیش از ظهر امروز و با حضور مسئولان استان البرز و جمعی از فعالان و دست اندرکاران صنعت چرم ایران کلنگ احداث بزرگترین کارخانه تولید محصولات چرمی کشور در شهرک صنعتی بهارستان کرج به زمین زده شد.

مدیرعامل شرکت تولیدی مارال چرم در این مراسم گفت: با احداث این کارخانه زمینه صادرات مصنوعات چرمی به نقاط مختلف دنیا فراهم می شود. بهره برداری کامل از این واحد تولیدی زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر را فراهم می کند.

سیدجلال حسینی خواه افزود: مهمترین دستاورد احداث این کارخانه جلوگیری از صادرات خام چرم کشور و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا خواهد بود.

وی به مشخصات فنی این کارخانه اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی در دو فاز و در مساحتی به وسعت ۸ هزار و ۲۵۰ مترمربع احداث می شود. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ وارد چرخه تولید خواهد شد.

حسینی خواه ادامه داد: ۲۰ سال پیش کار خود را با یک چرخ خیاطی و یک اراده استوار آغاز کردیم و امروز به عنوان برندی قابل اعتماد و موفق در صنعت چرم کشور مطرح هستیم خوشحالم که خداوند این توفیق را به ما داد تا بتوانیم بر وسعت کار بیفزاییم و در راستای تقویت تولید ملی گام برداریم.

مدیر این واحد تولیدی با قدردانی از همه کسانی که در توسعه این شرکت در سالهای اخیر اثر گذار بوده اند، گفت: ما در مارال چرم اهداف و چشم اندازهایی را ترسیم کرده ایم که مهمترین آنها تبدیل این برند به رتبه یک کشور و منطقه و رقابت با برندهای معتبر جهانی در یک طرح زمان بندی است.

وی خاطرنشان کرد: ایمان دارم با توجه به اراده همه همکارانم در این مجموعه این هدف دور از دسترس نیست و ایران اسلامی می تواند روزی حرف نخست را در این صنعت توام با هنر در دنیا بزند.

در ادامه نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز با تبیین شرایط خاص ایران اسلامی و هجمه دشمنان برای تضعیف آن گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از هر ابزار و وسیله ای برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی بهره گرفته اند و ما برای مقاومت در برابر این هجمه وسیع باید متحد باشیم و برای توسعه کشور هر آنچه در توان داریم به میدان بیاوریم.

محمدجواد کولیوند اقدام این واحد تولیدی در کلنگ زنی بزرگترین واحد تولیدی چرم کشور را افقی جدید در اقتصاد و تولید کشور دانست و گفت: مجموعه دولت و مجلس باید در این شرایط حساس به حمایت از بخش خصوصی و تعاونی ها بیایند و گره ها و دست اندازها را شناسایی و مرتفع کنند به طور حتم ما با کمک توان بخش خصوصی و فعالان متعهد آن می توانیم دستاوردهای بزرگی را برای اقتصاد کشور رقم بزنیم.

وی خواستار همدلی بیشتر دولت و بخش خصوصی شد و گفت: این تفکر که مدیریت دولتی بخش خصوصی را رقیب خود بداند و با بهانه های مختلف آن را آزار دهد پذیرفتنی نیست و اشتباهی بزرگ محسوب می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان البرز نیز در این مراسم در سخنانی با قدردانی از حرکت ارزشمند مجموعه مارال چرم برای توسعه فعالیت هایش گفت: این واحد تولیدی نمونه استان در این سالها با رصد سلیقه و خواست مشتریان خود به سمت تنوع و کیفیت بهتر گام برداشته و امروز یکی از خوشنام ترین ها در کشور محسوب می شود.

موفق ادامه داد: این واحد تولیدی یکی از موفق ترین های صنعت چرم در حوزه صادرات نیز بوده و به طور حتم با احداث کارخانه در آینده نزدیک این صادرات وسیع تر شده و گستره بیشتری از نقاط مختلف دنیا را در برخواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به صدور بیش از ۲ هزار مجوز سرمایه گذاری در البرز در سال ۹۳ گفت: امید می رود واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران با الگو قرار دادن مارال چرم در زمینه تقویت صادرات غیر نفتی، کشور را یاری دهند و در مسیر رونق بیشتر صنعت و خودکفایی کشور به وظیفه خود عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار